موافقت سهامداران با فروش نوکیا  و کتک‌کاری با مدیرعامل سابق
سرانجام شب گذشته سهامداران نوکیا موافقت خود را برای واگذاری این شرکت فنلاندی به مایکروسافت اعلام کردند.

به گزارش «موبنا»، روز گذشته سهامداران نوکیا گرد هم جمع شدند تا درباره فروش این شرکت به مایکروسافت تصمیم‌گیری کنند که در نهایت فروش نوکیا به مایکروسافت تایید شد. با موافقت سهامداران نوکیا برای فروش بخش دستگاه‌ها و خدمات نوکیا به مایکروسافت، نوکیا به طور کلی از بازار گوشی‌های هوشمند حذف می‌شود و مایکروسافت از این پس با برند خود گوشی تولید می‌کند. گزارش‌ها حاکی است، جلسه‌ روز گذشته نوکیا با حضور 7/99 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد و شرکت‌کنندگان اقدام به رای‌گیری برای فروش آن کردند.
در این جلسه تعدادی از سهامداران مخالفت خود را برای فروش این شرکت اعلام کرده‌اند، اما ظاهرا تعداد نفرات موافق بیشتر بوده و بالاخره نوکیا با قیمت 2/7 میلیارد دلار به مایکروسافت واگذار شد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، ظاهرا استفن الوپ مدیریت بخش دستگاه‌ها و محصولات موبایلی مایکروسافت را برعهده خواهد گرفت. هنوز اطلاع دقیقی درباره استراتژی آینده مایکروسافت برای تولید گوشی منتشر نشده و مشخص نیست که روند تولید گوشی برای این شرکت به چه صورتی پیش خواهد رفت.
با این حال، اما مدیرعامل کانادایی نوکیا در جریان برگزاری جلسه رای‌گیری برای واگذاری نوکیا با عصبانیت و حمله سهامداران مواجه شد. در حالی که سهامداران نوکیا واگذاری بخش سرویس‌ها و دستگاه‌های این شرکت را به مایکروسافت تایید کردند، سهامداران اعتراض خود از پایان کار نوکیا را در نتیجه عملکرد ضعیف الوپ عنوان کردند. گزارش‌ها حاکی است در طول این جلسه، تعدادی از سهامداران حتی برای کتک کاری به الوپ حمله کرده‌ که محافظان مانع این کار شدند تا آنجا که مدیران ارشد نوکیا از سهامداران خواهش کردند که نظم جلسه را رعایت کرده و به الوپ توهین نکنند. برخی از سهامداران نوکیا، الوپ را متهم به تباهی نوکیا کرده و از روز تصمیم‌گیری برای واگذاری این شرکت به مایکروسافت
به عنوان «تشییع جنازه نوکیا» یاد کردند.