دو لپ‌تاپ جدید و ویژه
دنیای‌اقتصاد- شرکت Gigabyte به‌تازگی دو لپ‌تاپ جدید و ویژه را به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها که اولین بار در نمایشگاه CES امسال رونمایی شدند، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خودشان جلب کردند.
یکی از این محصولات یک لپ‌تاپ گیمینگ فوق باریک است که با مدل Aorus X۷ معرفی شده است. این لپ‌تاپ ویژه بازی‌های ویدئویی ضخامتی برابر ۹/۰ اینچ دارد و از یک صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی بهره می‌برد که تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
پردازنده این دستگاه از نوع Intel Core i۷ بوده و رم آن در یکی از ظرفیت‌های چهار یا هشت گیگابایتی بر اساس سفارش خریداران تعبیه می‌شود.
این لپ‌تاپ قدرتمند از سیستم گرافیکیNvidia GeForce GTX ۷۶۵M با چهار گیگابایت رم بهره می‌برد. این دستگاه مجهز به دو پورت HDMI، یک پورت mini display، یک پورت VGA و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت هارد هم هست. شرکت Gigabyte اعلام کرده است که این لپ‌تاپ را با قیمت پایه ۲۱۰۰ دلار و از ماه مارس روانه بازار خواهد کرد.
این شرکت همچنین یک لپ‌تاپ ویژه و جالب با مدل U۲۱MD را هم به بازار معرفی کرده است. این دستگاه در واقع یک محصول ترکیبی سه در یک است که از صفحه نمایش ۶/۱۱ اینچی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه بهره می‌برد. این صفحه نمایش تمام لمسی بوده و تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
پردازنده این دستگاه از نوع
Core i۵-۴۲۰۰U یا Pentium ۳۵۵۸U بوده و حافظه داخلی آن از نوع SSD با ظرفیتی متغیر از ۲۵۶ تا حداکثر یک ترابایت است.
طراحی این لپ‌تاپ به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان یک تبلت هم استفاده کرد.
نکته جالب اینکه این لپ‌تاپ در حالت سوم می‌تواند، به‌عنوان یک کامپیوتر دسک‌تاپ هم مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه دارای یک داکت U شکل است که می‌تواند لپ‌تاپ را به صورت عمودی نگه دارد.
این داکت دارای سه پورت USB ۳.۰، دو پورت
USB ۲.۰، پورت HDMI و اترنت است. البته خود دستگاه هم دارای پورت‌های USB ۲.۰ و USB ۳.۰، VGA، HDMI، Ethernet و کارتخوان است.
ضخامت بدنه این لپ‌تاپ برابر ۷۸/۰ اینچ بوده و وزن آن به حدود ۳۶/۱ کیلوگرم می‌رسد. با این همه، اما شرکت Gigabyte هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دستگاه ترکیبی خودش را اعلام و منتشر نکرده است.

دو لپ‌تاپ جدید و ویژه