لپ‌تاپ‌های گیمینگ با طراحی باریک
دنیای‌اقتصاد- شرکت Lenovo به‌تازگی جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را به بازار انواع محصولات ویژه بازی‌های کامپیوتری و گیمینگ معرفی کرده است.
این لپ‌تاپ‌ها که با مدل‌های Y40 و Y50 به بازار معرفی شده‌اند، طراحی بسیار باریک و سبکی داشته و به این دلیل انتظار می‌رود با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند. این لپ‌تاپ‌ها مبتنی بر کارت گرافیک AMD Radeon هستند. این دو لپ‌تاپ مشخصات مشابهی داشته و مدل Y40 دارای صفحه نمایش 14 اینچی و مدل Y50 دارای صفحه نمایش 15 اینچی است.
مدل Y۵۰ علاوه بر کارت گرافیک AMD Radeon از یک کارت گرافیک اضافه با مدل NVIDIA GRX هم بهره می‌برد. صفحه نمایش هر دو این محصولات از نوع HD بوده و تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند. البته مدل Y۵۰ در صورت سفارش خریداران می‌تواند با صفحه نمایش اولترا HD هم تولید شود. این لپ‌تاپ‌ها دارای پردازنده Core i۷ شرکت اینتل بوده و از رم ۱۶ گیگابایتی DDR۳L بهره می‌برند.
حافظه داخلی این دو لپ‌تاپ شامل یک SSDH با ظرفیت یک ترابایتی و یک حافظه SSD با ظرفیت ۸ گیگابایتی هستند. این محصولات همچنین از امکانات دیگری مانند وب‌کم HD، اسپیکرهای استریو JBL، پورت HDMI، پورت USB ۳.۰، پورت USB ۲.۰، Wi-Fi و بلوتوث بهره می‌برند و هر دو مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱/۸ هستند.
شرکت Lenovo اعلام کرده است که این دو لپ‌تاپ را در سال جدید میلادی و با قیمت حداقل ۴۹۹ دلار و حداکثر ۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.