خبرگزاری فارس- مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح را صادر کرد که خبر از پایان بخشیدن همکاری با مایکروسافت در زمینه جست‌وجو را می‌دهد.
یاهو در تلاش است تا با تغییر الگوریتم‌های جست‌وجو و جست‌وجوی تبلیغاتی خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران عرصه جست‌وجو در اینترنت موقعیت خود را تقویت کند. منابع داخلی یاهو می‌گویند که ماریسا میر مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح با عنوان «فست برک» و «کرو بال» را صادر کرده تا موتور جست‌وجوی یاهو را تقویت کند. بر اساس اطلاعات منابع نزدیک به یاهو این دو طرح برای احیای موقعیت تجاری موتور جست‌وجوی یاهو قرار است، اجرا شود؛ کسب و کاری که در این سال‌ها چندان پر رونق نبود.
این منابع می‌گویند که اجرای این طرح‌ها در واقع به عنوان بخشی از تفکر پایان بخشیدن به همکاری با مایکروسافت در زمینه جست‌وجوی تبلیغاتی و استقلال یاهو در این زمینه است.تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار در این دو طرح اولویتی است که مدیرعامل یاهو در نظر دارد و البته مدت زمان سه تا چهار ماهه را برای تکمیل و ارتقای این موتور جست‌وجو در نظر گرفته است. در عین حال این موتور جست‌وجو بیشتر به جست‌وجوی‌های موبایلی، تلفن همراه و محصولات نوظهور در دنیای فناوری گرایش دارد تا رایانه‌های شخصی.موتور جست‌وجوی یاهو از سال ۲۰۰۹ یک قرارداد ۱۰ ساله با مایکروسافت منعقد کرده که در نتیجه آن تبلیغات مایکروسافت با استفاده از این موتور برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شد.