آی‌فون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بازار تهران
موبنا- به گفته دست اندرکاران حوزه بازار برند آی‌فون در صدر گوشی‌های هوشمند بازار تلفن همراه قرار گرفته است. به گفته فروشندگان موبایل با وجود قیمت بالای این گوشی مدتی است که مورد تقاضای بیشتر مشتریان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.
یکی از این فروشندگان گفته است: بیشتر مشتریان گوشی‌های هوشمند به دلیل استفاده از انواع برنامه‌های نرم‌افزاری با سرعت مناسب به خرید گوشی آی‌فون روی آورده‌اند.وی گفت: با وجود اینکه نمونه‌های مشابه آی‌فون ۵ و یا ۵S با قیمت بسیار پایین‌تر از این برند آمریکایی در بازار وجود دارد، اما بیشتر مشتریان به خرید این کالا رو آورده‌اند. در همین حال یکی دیگر از منابع بازار معتقد است که فراگیر شدن استفاده از آی‌فون در کشور باعث شده تا روز به روز شاهد افزایش فروش این برند در بازار دیجیتال کشور باشیم.
تحلیلگران بازار اعتقاد دارند هرچند برند آی‌فون با وجود گوشی‌های هوشمند آندرویدی نتوانسته به جایگاه شماره یک بازار ایران تبدیل شود، اما همچنان مورد تمایل بیشتر کاربران این کالای ارتباطی قرار دارد.
هم اکنون از میان گوشی‌های مختلف آی‌فون ۵S ۱۶گیگابایتی با قیمت ۲میلیون و ۵۰هزارتومان بیشترین تقاضا را در بازار دارد.این گوشی پرفروش، دارای حسگر اثر انگشت که شاید کلیدی ایمن برای انواع کاربردها محسوب می‌شود، است، چرا که اپل این سنسور جدید را به طرز جالبی با دکمه معروف Home یکپارچه کرده است.حسگر اثر انگشت تنها ۱۷۰ میکرون ضخامت دارد و در هر اینچ قادر به تشخیص ۵۰۰ نقطه است و به این ترتیب اثر انگشت شما را با دقتی بالا تشخیص می‌دهد.شاید بزرگ‌ترین و در عین حال چشمگیرترین قابلیت آی‌فون۵S، استفاده از یک پردازنده ۶۴ بیتی به‌عنوان مرکز اصلی محاسبات آن باشد.
اپل مدعی است، سرعت عملکرد این پردازنده در جنبه‌های عمومی و گرافیکی، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از پردازنده A۶ است.در آی‌فون۵S از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که البته سنسور آن ۱۵ درصد بزرگتر شده است. لنز دوربین پنج عنصری است و دریچه دیافراگم آن F/۲.۲ است.