ایسنا- بنا بر اعلام شرکت ارتباطات سیار، آن دسته از مشترکان همراه اول که میزان بدهی آنها بیش از 50 هزار تومان باشد می‏توانند برای پرداخت قبض به صورت اقساطی اقدام کنند. مشترکانی که بدهی آنها بیش از 50 هزار تومان بوده و خط آنها به‌دلیل بدهی قطع شده می‏توانند برای پرداخت اقساطی بدهی خود (بدون ارائه چک یا سفته) به مراکز ثابت (در تهران) و ادارات مشترکان (در سایر استان‌ها) مراجعه کنند. پس از پرداخت اولین قسط و وصول مبلغ به حساب شرکت ارتباطات سیار، تلفن مذکور به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه وصل خواهد شد.
نکته دیگر آنکه در صورت عدم حضور مشترک، بستگان درجه اول او نیز می‏توانند جهت تقسیط بدهی با در دست داشتن مدارک لازم مراجعه کنند. اما در صورتی که خط تلفن همراه دائمی به‌دلیل بدهی تخلیه شود مشترک می‏تواند به‌منظور دایری و پرداخت بدهی (به صورت نقدی و اقساطی) به اداره مشترکان مرکزی واقع در میدان ونک خیابان ونک، نرسیده به کوچه کار و تجارت، پلاک 40 مراجعه کرده و با در اختیار داشتن مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی) نسبت به حل مشکل اقدام کنند.
البته مشترکان در طول سال تنها یک بار می‏توانند از روش پرداخت اقساطی قبوض استفاده کنند و در صورت استفاده از این شیوه پرداخت مبلغ قسط‏ها در تاریخ مقرر الزامی بوده و در صورت عدم پرداخت مراحل تقسیط متوقف و ارتباط قطع می‏شود، البته در صورتی که مشترک یکی از قسط‏ها را در موعد مقرر پرداخت نکند تلفن همراه او به علت عدم پرداخت قطع می‏شود و با پرداخت قبض مورد نظر و به شرط وصول مبلغ به‌طور مجدد تلفن کاربر متصل خواهد شد.