به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، آزادسازی واردات گروه اولویت 10 نمی‌تواند تاثیر زیادی بر بازار IT داشته باشد؛ زیرا با احتساب خواب سپرده در بانک برای دریافت ارز اتاق مبادله، دلار آزاد با دلار مبادله یکسان خواهد بود.
سید مهدی میر مهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آزادسازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تاثیر این تغییر بر بازار IT اظهار کرد: در گذشته ممنوعیتی در ثبت سفارش کالاهای IT وجود نداشت و تنها به این گروه ارز رسمی اتاق مبادلات تعلق نمی‌گرفت.
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: اکنون آزادسازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تخصیص ارز مبادله‌ای به این گروه، نمی‌تواند تاثیر زیادی بر این بازار داشته باشد. همچنان که در گذشته نیز اخذ ارز رسمی مورد استقبال واردکنندگان این حوزه قرار نگرفت.
وی در مورد دلایل این پیش‌بینی، توضیح داد: اکنون نرخ ارز اتاق مبادلات حدود ۲۶۰۰ تومان است؛ برای دریافت ارز رسمی، واردکننده باید حدود ۲ ماه به میزان ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد ثبت سفارش سپرده‌ ریالی بگذارد که با احتساب خواب سرمایه، در نهایت نرخ دلار آزاد با نرخ دلار اتاق مبادله برای واردکننده IT یکسان خواهد بود.