دنیای‌اقتصاد- شرکت مایکروسافت به‌تازگی یک صفحه کلید جدید و جالب را به بازار معرفی کرده است که می‌تواند توجه اغلب کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این ابزار در واقع یک صفحه کلید چند کاره است که می‌تواند تمام کارهای صوتی و تصویری کاربرانش را مانند یک دستگاه کنترل از راه دور فوق حرفه‌ای به راحتی انجام دهد.
هدف اصلی از طراحی این صفحه کلید قرار دادن آن در اتاق پذیرایی و لذت بردن از صفحه تمام لمسی آن به همراه امکانات دیگر آن است که به‌خصوص برای محیط ویندوز 8 طراحی شده‌اند.
مایکروسافت در سال‌های اخیر تمام تلاش خودش را برای حضور پررنگ در بازار محصولات سخت‌افزاری کرده است. عرضه تبلت سرفیس و کنسول بازی ایکس باکس وان جنجال‌های زیادی را در بازار ایجاد کرد. حالا اما عرضه این کیبورد در راستای هماهنگ سازی اکوسیستم ویندوز ۸ در ابزارهای مختلف، جالب است.
آخرین محصول این شرکت برای کاربران خانگی به شکلی ویژه طراحی شده است که کاربر می‌تواند به کمک آن به سادگی تمام کارهای خود را از طریق نمایشگر اصلی خانه که با یک کامپیوتر متصل شده است، انجام بدهد و مثلا می‌تواند به کمک آن به مرور تصویر و فیلم‌های Xbox بپردازد.
این صفحه کلید در برابر عوامل محیطی مانند ریختن مایعات مقاوم بوده و تا فاصله‌ ۱۰ متری به صورت بی‌سیم قابل استفاده است. صفحه‌ لمسی این کیبورد هم قابلیت چند لمسی داشته و برای کار در محیط ویندوز ۸ بسیار مناسب است.
به کمک این صفحه لمسی کاربران می‌توانند کارهایی مانند زوم کردن، کشیدن، کلیک کردن، انتقال و تعویض را به راحتی و با حرکت انگشتان خود اجرا کنند.
در کناره‌های این صفحه کلید و در سمت چپ همچنین دکمه‌های ویژه‌ای برای کنترل صدا وجود دارد؛ ضمن اینکه در بالای صفحه‌ تمام لمسی دکمه‌هایی هم برای کاربر قرار داده شده‌اند که کاربر می‌تواند عملکرد آنها را به دلخواه خودش تعیین کند. در طراحی این صفحه کلید، کلید‌های F۱ تا F۱۲ عملکردی دوگانه دارند و می‌توانند به‌عنوان کلید‌های کنترل صوتی تصویری هم به‌کار بروند. با اینکه این صفحه کلید ویژگی‌های خاص و عجیبی ندارد؛ اما قیمت ۹۵/۳۹ دلاری آن می‌تواند توجه خریداران را به خودش جلب کند.
البته با وجود کنسول‌های بازی و ست‌تاپ‌ باکس‌های امروزی استفاده از یک کامپیوتر در اتاق نشیمن قدری عجیب است؛ اما هنوز بسیاری از کاربران دسترسی همیشگی به ویندوز را به داشتن یک ابزار گران‌قیمت و محدودتر در اتاق پذیرایی ترجیح می‌دهند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصول در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این صفحه کلید را در وب‌سایت اصلی خودش عرضه می‌کند.

صفحه کلید چند کاره و جالب

صفحه کلید چند کاره و جالب