لپ‌تاپی با صفحه نمایش 4K
دنیای‌اقتصاد- در حالی که وضوح تصویر ابزارهای دیجیتالی به تدریج بالاتر می‌رود، تمایل شرکت‌ها به طراحی و تولید چنین محصولاتی هم افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا شرکت Toshiba به‌تازگی خبر از عرضه اولین لپ‌تاپ خود با صفحه نمایش 4K داده است.
این لپ‌تاپ که قرار است به‌زودی روانه بازار شود، دارای صفحه نمایش بزرگ 6/15 اینچی است که تصاویر را با وضوح 3840 در 2160 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این لپ‌تاپ که اولین بار در انگلستان رونمایی شده، با نام P55T معرفی شده است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش این محصول برابر 282 پیکسل بر اینچ است که رکورد 220 پیکسل بر اینچی مک ‌بوک پروی اپل با صفحه نمایش رتینا را پشت سر گذاشته است.
این لپ‌تاپ برای پردازش این تعداد پیکسل از کارت گرافیک R۹ M۲۶۵X با ۲ گیگابایت حافظه DDR۵ که محصولی از شرکت AMD است، بهره می‌برد. پردازنده‌ این دستگاه نسل چهارم Core i۷ شرکت Intel بوده و حافظه رم آن با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR۳L است. این محصول همچنین دارای یک هارددیسک یک ترابایتی است که با سرعت۵۴۰۰ دور بر دقیقه کار می‌کند که به عقیده بسیاری از فعالان بازار، بهتر بود با یک هارد SSD جایگزین می‌شد.
این لپ‌تاپ همراه با نرم‌افزار Adobe Lightroom ۵ عرضه می‌شود که ابزاری کاربردی و مناسب برای عکاسان و طراحان است. شرکت Toshiba اعلام کرده است که این محصول را به‌زودی و با قیمت ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.
این شرکت یک لپ‌تاپ ۶/۱۵ اینچی Satellite S۵۵، مدل ۳/۱۷ اینچی S۷۵ و در نهایت E۴۵ کوچک با صفحه نمایش ۱۴ اینچی را هم عرضه می‌کند که صفحه نمایش همه آنها حداکثر وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. این لپ‌تاپ‌ها دارای پردازنده‌ Core i۷ و i۵ است که بر اساس سفارش کاربران تعبیه می‌شود.این محصولات همچنین دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌‌سازی هم هستند.
گویا مدل‌های لمسی S۵۵t و E۴۵t هم قرار است به‌زودی و با قیمت پایه ۶۵۰ دلار روانه‌ بازار شوند. در نهایت لپ‌تاپ‌های کاربردی و چند منظوره C۵۵، C۷۵، L۵۵ و L۷۵ که اندازه صفحه‌ نمایش آنها ۶/۱۵ و ۳/۱۷ اینچی است، با قیمتی ارزان‌تر روانه بازار می‌شوند. این محصولات جدید هم از اواخر ماه ژوئن آینده به‌صورت رسمی به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسند.