همکاران سیستم- شرکت ژاپنی ان‌‌ای‌سی (NEC) راهکار امنیتی جدیدی برای رایانه‌‏های مورد استفاده در کسب‌وکارهای تجاری عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است.
به گزارش وب‌‏سایت computerworld، شرکت ان‏‌ای‌سی نرم‌‏افزار امنیتی جدیدی عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره برای دسترسی به رایانه‌‏های شخصی استفاده شده است. این نرم‏‌افزار که نئوفیس مانیتور (NeoFace Monitor) نام دارد در واقع جایگزینی برای گذرواژه‏‌ها است. مشکل گذرواژه‏‌ها از لحاظ امنیتی این است که ممکن است، سرقت شوند و یا کسی بتواند آنها را حدس بزند و کاربر نیز ممکن است آن را فراموش کند. کاربرانی که از نرم‌‏افزار شرکت ان‏‌ای سی استفاده می‌‏کنند می‌‏توانند با نگاه کردن به وب‏کم نصب شده روی رایانه خود قفل آن را بگشایند. در این نرم‏افزار از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است، فناوری‏ که ان‏ای‏سی ۲۰ سال است روی آن کار می‌‏کند.
این راهکار در حال حاضر روی رایانه‌‏های تحت ویندوز قابل استفاده است. این شرکت ادعا کرده است صاحب دقیق‏‌ترین فناوری تشخیص چهره‌‏ای است که در آخرین ارزیابی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در آمریکا تایید شده است. درجه خطای فناوری تشخیص چهره این شرکت ۳/۰ درصد اعلام شده است. این در حالی است که نزدیک‏‌ترین محصولات رقیب درجه خطایی معادل ۵/۲ و ۳ درصد دارند. محصول جدید ان‏‌ای‏‌سی در حال حاضر با سیستم‏‌های عامل ویندوز ۷ و ۸ سازگار است. ان‌‏‌ای‌سی امیدوار است، بتواند در عرض سه سال آینده آن را به حدود ۴۰۰ شرکت و نهاد دولتی در ژاپن، آمریکای شمالی و کشورهای آسیایی بفروشد. این نرم‌‏افزار به ازای هر رایانه ۹۷ دلار قیمت دارد.