باجه پستی برای ارائه خدمات الکترونیکی
شرکت پست ایران، از راه‌اندازی باجه‌های پستی ارائه خدمات الکترونیکی در سطح کشور خبر داد. خرید شارژ موبایل، بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس، پرداخت قبوض خدماتی و عوارض و خدمات ثبت‌نام از جمله خدماتی است که از طریق این باجه‌های پستی به شهروندان ارائه خواهد شد. شهرام حی‌شاد، ‌مدیرکل مهندسی عملیات پستی سطح پوشش ایجاد باجه‌های ارائه خدمات الکترونیکی در فاز نخست را 100 نقطه در سطح کشور اعلام کرد و گفت: باجه ارائه خدمات الکترونیکی به منزله یک کافی نت تلقی می‌شوند و تمامی خدمات الکترونیکی در چارچوب مقررات تعیین شده توسط کاربر پستی به مشتریان ارائه می‌شود. وب با اشاره به نرخ خدمات ارائه شده از طریق این باجه‌ها تصریح کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده تعرفه ارائه این سرویس با اقتباس از مندرجات نرخ‌نامه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه می‌شود.
افزایش ۳ برابری سود فیس‌بوک
شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی درآمدهای این شرکت به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید. فیس‌بوک در همین حال عنوان کرد که در مدت فوق سود این شرکت به ۶۴۲ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سود ۲۱۹ میلیون دلاری در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ افزایش حدود سه برابری نشان می‌دهد. به گزارش «ایسنا» مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک در این خصوص گفت: کسب‌وکار فیس‌بوک با قدرت در حال رشد است و در فصل نخست امسال ما شروع بسیار خوبی داشتیم. به گزارش سایت خبری V۳، وی تصریح کرد: ما برنامه‌های بلندمدتی برای آینده شبکه اجتماعی فیس‌بوک داریم و تمرکز اصلی ما در حال حاضر بر بهبود و تنوع محصولاتمان است. آمارهای فیس‌بوک نشان می‌دهد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی درآمدهای این شبکه اجتماعی از محل تبلیغات رشد ۸۲ درصدی داشته است.
ریزپردازنده جدید ‌آی بی ام با ۵۰ برابر سریع‌تر از نسل کنونی
- آی بی ام نسل جدید ریزپردازنده خود موسوم به Power۸ را که ۵۰ برابر سریع‌تر از نسل کنونی روی سرورهای موجود است، معرفی کرد. Power۸ برای معماری سیستم‌های دیتاسنتر و سرورهای شبکه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سرعت‌شان ۵۰ برابر نسل کنونی ریزپردازنده‌های موجود است که قدرت بالایی را به دارنده آن برای پردازش انواع محاسبات پیچیده می‌دهد.
سرمایه‌گذاری ‌آی بی ام روی ریزپردازنده نسل جدید power۸ بیش از ۴/۲ میلیارد دلار بوده است و این کمپانی امیدوار است بتواند آینده کلود کامپیوتینگ بر اساس اوپن پاور را در دست گیرد. براساس گزارش‌های منتشر شده شرکت‌هایی مانند میکرون، سامسونگ، SK Hynix، علاقه‌مند شد‌ه‌اند تا در بخش بالا بردن توانایی‌های سیستم‌های شبکه و ذخیره‌سازی ابری خود به مقوله open power بیشتر بپردازند.