دنیای اقتصاد: شرکت Nintendo که سال‌ها یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار کنسول‌های بازی بوده است، این روزها شرایط چندان خوب و امیدوارکننده‌ای ندارد. این شرکت به‌تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در سال مالی گذشته این شرکت ضرر ۴۵۲ میلیون دلاری را تجربه کرده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که مهم‌ترین دلیل این موضوع بازار بی‌رونق کنسول جدید این شرکت با نام Wii U است که در مجموع با فروش ۷۲/۲ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۳، آمار ناامید کننده‌ای را به ‌جا گذاشته است.

با این حال، اما به ‌نظر می‌رسد این شرکت در حال اعمال تغییراتی برای نجات از این بحران است، چون به تازگی خبرهایی درباره عرضه‌ یک کنسول بازی جدید منتشر شده است.

هرچند آمارهای مربوط به فروش کنسول بازی Wii U ناامید کننده است، اما کنسول ۳DS آمار فروش خوبی داشته است. شرکت Nintendo توانسته در سال مالی گذشته ۱۲ میلیون دستگاه کنسول بازی ۳DS را به فروش برساند تا در نهایت فروش کلی آن به ۴۳ میلیون دستگاه برسد.

در مقابل اما فروش کنسول بازی Wii U در فصل اول سال ۲۰۱۴ کمتر از ۳ میلیون دستگاه بوده است که چندان قابل توجه نیست. به همین دلیل هم شرکت ژاپنی Wii U در اقدامی عجیب همچنان به دنبال افزایش نفوذش در بازارهای مختلف است. براساس گزارش بلومبرگ، این شرکت به جای ارتقا یا اصلاح سخت‌‌افزار مورد استفاده در کنسول WiiU، تلاش می‌کند کنسول بازی جدیدی را برای عرضه در بازار‌ کشورهای در حال توسعه تولید کند.

«ساتوراایواتا» مدیرعامل شرکت Nintendo در این مورد گفته است: «با وجود یک کنسول در بازار، ما با تفکراتی جدید به دنبال ارائه محصولات تازه‌ای به بازار هستیم. باید قیمت و ویژگی‌های محصول جدید را از صفر طراحی کنیم.» او همچنین در مصاحبه‌‌ای با رویترز اعلام کرده است که بازار‌های هدف کنسول جدید این شرکت کشورهایی مانند چین خواهد بود که در آن مردم درآمد پایین و تجربه‌ کمتری در زمینه‌ انجام بازی‌های ویدئویی دارند.