وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی اپراتور سوم برای کاهش تعرفه‌های تماس و دیتا خبر داد. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از گلایه‌های چند روز گذشته وزیر ارتباطات از همراه اول این اپراتور وعده‌ای برای کاهش هزینه‌ها نداده است، اظهار کرد: آنچه دراین اپراتور صورت گرفته براساس تعرفه‌های قانونی است و کاری خلاف قانون انجام نشده است، اما در فضای رقابتی این نوع تعرفه‌گذاری و اعمال ۵۷۰ ریال برای هر دقیقه مکالمه نوعی کج‌سلیقگی محسوب می‌شود.

وی درعین حال به وضعیت تعرفه‌های اپراتورهای دیگر اشاره کرد و گفت: مدیران اپراتور سوم پس از طرح این مسائل به ما گفته‌اند که قرار است تعرفه‌های مکالمه و دیتای خود را کاهش دهند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ایرانسل هم براساس اظهاراتی که مدیرعاملش داشته، تصمیم به افزایش تعرفه‌های خود در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری دارد، اظهار کرد: هیچ‌کدام از اپراتورها نمی‌توانند از تعرفه‌ای که سازمان تنظیم مقررات تعریف کرده خارج شوند.

افزایش تعرفه براساس مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات خلاف مقررات نیست، اما برای ما مهم است که رقابت سالم میان تمام اپراتورها شکل بگیرد و همه سعی کنند در حوزه کیفیت و تعرفه‌ها و پایین‌آوردن تعرفه، به رقابت با یکدیگر بپردازند.