دنیای‌اقتصاد: روابط عمومی اپراتور سوم تلفن همراه با صدور اطلاعیه‌‏ای درباره افزایش هزینه اینترنت هنگام ارتباط با رومینگ ملی گفت: رومینگ ملی صرفا با هدف رفاه حال مشترکان این اپراتور انجام شده است و مشترکان رایتل می‌توانند در صورت نیاز به استفاده از اینترنت نیز از اینترنت نسل دوم استفاده کنند. در اطلاعیه اپراتور سوم آمده است: «این اپراتور تا به امروز تعداد ۲۱۵ شهر را تحت پوشش شبکه خود درآورده است که به‌طور مشخص نام این شهرها در وب‌سایت رسمی رایتل قابل مشاهده است و به مرور با افزایش تعداد شهرها به‌طور مستمر در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام خواهد داد.

لذا مشترکان رایتل با آگاهی از این مطلب و به قصد استفاده از خدمات باکیفیت نسل سوم تلفن همراه به‌ویژه اینترنت پرسرعت رایتل که حقیقتا سرعت خوبی را در اختیار مشترک خود قرار می‌دهد اقدام به خریداری سیم‌کارت رایتل و استفاده از خدمات این اپراتور می‌کنند و می‌توانند در این شهرها از تمامی خدمات رایتل شامل مکالمه، پیامک و اینترنت نسل سوم با کیفیت مطلوب بهره‏مند شوند.

روابط عمومی رایتل با اشاره به تلاش برای سهولت استفاده کاربران از سیم‌کارت‏های این اپراتور و همکاری با وزارت ارتباطات و دو اپراتور دیگر کشور برای ارائه خدمات مشترک اعلام کرد: پرواضح است که رایتل با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش پوشش شبکه خود است و رومینگ ملی صرفا جهت رفاه حال مشترکان این اپراتور انجام شده است.

در پایان اشاره می‌شود، به‌دلیل اینکه در شهرهایی که تاکنون تحت پوشش شبکه رایتل در نیامده‌اند امکان استفاده از اینترنت پرسرعت نسل سوم وجود ندارد ولی با بهره‌گیری از امکانات رومینگ ملی مشترکان رایتل می‌توانند در صورت نیاز به استفاده از اینترنت نیز از اینترنت نسل دوم استفاده کنند که این امر نیز به نفع مشترکان رایتل است.»