رقیب موبایلی جانوران پیشگوی جام‏جهانی

خبرگزاری فارس: بعد از جانورانی مانند اختاپوس و شتر و همستر این بار نوبت به برنامه‏های همراه رسیده که نتایج رقابت‌های حساس جام جهانی را پیش‏بینی کنند. مایکروسافت با به‌روز کردن برنامه همراه سخنگوی خود موسوم به کورتانا به کاربران علاقه‌مند امکان داده تا از پیشگویی رقابت‌های جام جهانی مطلع شوند. این شرکت مدعی است دقت برنامه یاد شده از اختاپوس آلمانی که در سال ۲۰۱۰ بسیاری از این نتایج را به درستی پیش‏بینی کرده بود، بیشتر است.

مایکروسافت به این منظور برنامه یادشده را به‌روز کرده است. پیش‌بینی‏های این برنامه تا به حال درست از آب درآمده است. به‌عنوان مثال کورتانا صعود آلمان و فرانسه به دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها و رویارویی این دو تیم با یکدیگر را پیش‌بینی کرده بود.

این برنامه که نام آن برگرفته از یکی از شخصیت‏های سری بازی‌های Halo ساخت مایکروسافت است، با بررسی نقاط ضعف و قوت تیم‏ها و نتایج قبلی کسب شده توسط آنها پیشگویی‏های خود را انجام می‌دهد.

نکته جالب این است که کورتانا پیش‌بینی کرده آمریکا در بازی خود در برابر بلژیک در دور یک‌هشتم نهایی مغلوب شده و نمی‏تواند به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد. مایکروسافت کورتانا را برای رقابت با برنامه سیری اپل برای اولین بار همراه با ویندوز ۱/۸ عرضه کرد.