خبرگزاری فارس: معاون شرکت مخابرات ایران گفت: مزیت همراه اول در شماره‏های دائمی و مزیت ایرانسل در شماره‏های اعتباری است. جابه‏جایی شماره موبایل بین اپراتور‏ها را به شرط حل ایرادات مصوبه ۱۸۶ (پیش شرط‌های دریافت نسل ۳) قبول می‏کنیم. داوود زارعیان در‏ پاسخ به این سوال که همراه اول به‌دلیل نپذیرفتن اجرای مفاد مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ازجمله جابه‏جایی شماره بین اپراتور‏ها (ترابرد پذیری شماره) از دریافت مجوز پایلوت نسل ۳ از ایرانسل جاماند، گفت: یکی از شروط این مصوبه اجرای رومینگ ملی بود که اگرچه بیشتر به نفع رایتل بود، اما آن را قبول کردیم.

معاون شرکت مخابرات ایران افزود: از شروط دیگر این مصوبه بحث ترابردپذیری شماره موبایل بود که اکنون این شرط در مجموعه شرایطی دیده شده و اگر ایرادات مصوبه ۱۸۶ حل شود آن را قبول می‏کنیم و در غیر این صورت شاید اجرای این طرح طول بکشد.

وی یادآور شد: البته ایراد مصوبه ۱۸۶ در رومینگ و ترابرد‏پذیری نیست، بلکه روی باقی مسائل است از جمله موضوعاتی که ربطی به نسل ۳ ندارد یا موردی که می‌گوید مخابرات باید همه مصوبات بعدی را که هنوز مشخص نیست چه هستند قبول کند.

مخابرات برای قبول جابه‌جایی شماره شرط گذاشت