ارائه اینترنت مستاجری از پاییز

ایسنا: معاون شرکت مخابرات استان تهران به ارائه توضیحاتی درباره طرح‌ها و برنامه‌های جدید این شرکت پرداخت و گفت: براساس تلاش‌های صورت گرفته قرار بر آن است که از پاییز امسال اینترنت اعتباری برای استفاده مستاجران ارائه شود. محمدرضا بیدخام در پاسخ به کمبود کارت‌های تلفن گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر کارت تلفن وجود ندارد، اما ممکن است یک مرکز برای چند ساعت کارتش تمام شده باشد.

بیدخام همچنین عنوان کرد:‌ سیاست ما بر آن است که کارت تلفن و دستگاه‌های تلفن عمومی در تمام مناطق وجود داشته باشند به همین دلیل دنبال افزایش دامنه توزیع مراکز هستیم و در سیاست‌های آتی خود حذف کارت تلفن را پیگیری می‌کنیم تا به این ترتیب شیوه‌ای غیر از کارت برای استفاده از تلفن‌های همگانی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون شرکت مخابرات استان تهران یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۵ هزار تلفن عمومی در تهران و البرز وجود دارد که در این سرویس مخابرات تنها به دنبال منفعت نیست و به همین منظور استفاده از تلفن‌های شهری برای مراکز عام المنفعه را رایگان اعلام کرده است. وی همچنین یادآور شد: در حوزه فروش تلفن ثابت در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حتی از برنامه پنجم توسعه هشت درصد جلوتر هستیم.

بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مدت زمان طولانی انتظار مشترکان برای پاسخگویی مرکز ۲۰۲۰ به مشکلات اینترنتی آنها توضیح داد: با راه‌اندازی مرکز OSS شرایط این مرکز بهتر از قبل خواهد شد و پیش‌بینی ما آن است که در مدت زمانی کمتر از ۱۲۰ ثانیه به تماس‌های مردمی پاسخ داده شود، البته اکنون این طرح به‌طور آزمایشی در حال انجام است و به‌طور کلی فکر می‌کنیم مدت زمان برای انتظار تماس با این مرکز حدود چهار دقیقه است.

معاون شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به سوال دیگری که درباره میزان تخلیه خطوط ADSL و تعداد کاربرانی که اینترنت خود را پس می‌دهند اظهار کرد: آمار تخلیه در شرکت‌های خصوصی بیش از ما است اکنون شرکت مخابرات ایران حدود ۶۵۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت دارد که این رقم در شرکت‌های خصوصی دیگر به حدود ۶۸۰ هزار خط می‌رسد، اما در این میان به‌طور مثال ما در یکی از روزهای تابستان امسال ۵۴۰ تخلیه داشته‌ایم و شرکت‌های خصوصی حدود ۹۵۰ تخلیه. البته باید این نکته را مدنظر داشت که تخلیه خطوط نوعی عرف حساب می‌شود و طبیعی است اکنون ما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخلیه داریم که این رقم طبیعی است؛ چرا که در موارد متعدد ممکن است فرد نیاز به جابه‌جایی داشته باشد یا به‌طور مثال بخواهد پهنای باند خود را افزایش داده و مهاجرت کند.