مجوز LTE برای  شرکت‌های ADSL

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که در پروانه جدید شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت امکان ارائه مجوز LTE برای این دسته از شرکت‌ها دیده شده است. لطف‌الله سبوحی در این خصوص گفت: به‌منظور صرفه‏جویی و عدم تحمیل هزینه به اپراتورها، رویکردها در اعطای پروانه به اپراتورها، سرویس محوری بوده و با توجه به این رویکرد، اپراتورها می‏توانند خدمات نسل‏های بالاتر را به مردم ارائه کنند.

سبوحی با بیان اینکه شرکت‌های PAP می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم مجوز LTE را دریافت کنند، تاکید کرد: درواقع به‌دلیل کمبود منابع فرکانسی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت‌های PAP توصیه می‏کنند تا با ادغام و تشکیل کنسرسیوم بتوانند به‌صورت بهینه از شبکه‏های رادیویی و فناوری‏های جدید بهره‏مند شوند.

قائم‌مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات، در ارائه مجوزهای خود بر توسعه خدمات چندرسانه‌ای بر بستر شبکه‌های ارتباطی تاکید داشته و راه را برای رسیدن به این منظور هموار می‌کند.

وی درپایان تصویب پروانه شرکت‌های PAP را یک کار کارشناسی و تخصصی دانست و گفت: به احتمال زیاد پروانه‌ها تا پایان شهریورماه نهایی و به شرکت‌ها اعطا می‌شود.