خبرگزاری فارس: یکی از گلایه‏هایی که همواره از زبان بسیاری از مشترکان ایرانسل شنیده می‏شود، این است که «شارژ سیم‌کارت‏ خود به خود کم می‏شود». این موضوع به علت نداشتن اطلاع کافی از سرویس‏های پیامکی رخ می‏دهد.

مشترکان این اپراتور مدعی می‏شوند که بارها تجربه کرده‏اند که پیامک‏های پیشنهادی مسابقه‏ها که هر روز به دفعات برای مشترکان این اپراتور ارسال می‏شود برای آنها هزینه دارد و از شارژ آنها کم می‌کند. در پیگیری از صحت و سقم این موضوع، نتایج جالبی حاصل شد که به نوعی گفته مشترکان را تصدیق می‏کرد و حکایت از ناآگاهی آنها داشت.

روش کار در پیامک‏های مسابقه ایرانسل به این صورت است که ابتدا پیشنهاد برای شروع مسابقه به مشترک ارائه می‏شود، سپس با تمایل مشترک و ارسال پیامک تایید، مسابقه آغاز و پیامک‏های مسابقه برای مشترک یکی پس از دیگری ارسال می‏شود. این پیامک‏ها دارای هزینه ویژه مسابقه‏ای است. پس از شرکت در مسابقه در صورت انصراف مشترک از ادامه مسابقه، اتمام مسابقه یا خاموشی گوشی تلفن‏همراه و استفاده‏نکردن از گوشی، ارسال پیامک‏ها ادامه می‏یابد تا زمانی که مشترک عبارت لغو را به مسابقه ارسال کند. اگر گوشی خاموش باشد پس از روشن شدن، پیامک‏هایی که در انتظار ارسال بوده‏اند و هنوز در سیستم زنده هستند، برای مشترک ارسال می‌شود. هزینه تمام این پیامک‏ها نیز به حساب مشترک منظور خواهد شد. در این میان ممکن است مشترک ماه‏ها پیش در سرویسی شرکت کرده و اکنون فراموش کرده باشد. برخی مشترکان ایرانسل نیز می‏گویند این مسابقه‏ها را فعال نکرده‏اند و از فعال‌سازی آنها اطلاعی ندارند. در پیگیری این موضوع از یکی از مشترکان ایرانسل متوجه شدیم که مشترک تعداد زیادی از مسابقه‏ها را فعال دارد و بابت تمام پیامک‏هایی که در طول روز دریافت می‏کند، از شارژ سیم‌کارت کم می‏شود.

بنابراین با توجه به اینکه تعداد زیادی از مشترکان ایرانسل با این موضوع مواجهند، گویا از این پس تماس با سامانه ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ این اپراتور برای اطلاع از مسابقه‏های فعال به‌منظور پیشگیری از تضییع حقوق مشترکان و از دست رفتن بی‏دلیل شارژ سیم‌کارت ضروری به نظر می‏رسد.

اما پاسخ اپراتور به این مشکل این است که در شروع مسابقه میزان شارژ مصرفی و نحوه خروج از آن اعلام می‏شود و در هر پیامک نیز نحوه لغو هر سرویس توضیح داده شده است.