برنامه همراه آمریکایی برای شناسایی محله‏های جرم خیز

خبرگزاری فارس: یکی از تازه‏ترین برنامه‌های همراه عرضه شده برای گوشی آی‌فون موسوم به SketchFactor به ساکنان شهر واشنگتن امکان می‌دهد تا منطقه‌ای قابل تحمل را برای سکونت انتخاب کنند.

طراحان این برنامه مدعی هستند که «اسکچ فاکتور» راهنمایی جامع برای شهروندانی است که دوست ندارند در محله‌های شلوغ، جرم خیز، بدنام یا دارای مشکلات دیگر زندگی کنند. دو طراح این برنامه زن و شوهری هستند که اگر چه خود به شهر نیویورک رفته‏اند و دیگر در واشنگتن زندگی نمی‌کنند؛ اما بر اساس شاخص‌های مختلفی که در برنامه خود در نظر گرفته‏اند، می‌توان کیفیت زندگی در محله‌های مختلف شهر واشنگتن را به دست آورد و برای هر یک از آنها از ۱ تا ۵ نمره‌ای را در نظر گرفت.

در حال حاضر اطلاعات مختلفی درباره محله‏های گوناگون در این شهر از طریق همین برنامه جمع آوری شده و البته این اطلاعات در مورد برخی محله‌های شهر واشنگتن بیش از دیگر شهرها است.

اگر چه در مورد برخی محله‌های واشنگتن اطلاعات مختلف و گاه متناقضی از طریق این برنامه جمع‌آوری شده که کاربران را گیج می‏کند، ‏ اما در مورد کیفیت زندگی در برخی محله‌های دیگر نیز برآیند نظرات مشابه با یکدیگر است.