ایسنا: پس از انتشار خبر هک تصاویر ستارگان‌هالیوودی در سرویس آی‌کلود، اپل به تمام کاربران خود توصیه کرده که از گذرواژه‌های قدرتمند استفاده و همچنین فرآیند تایید دو مرحله‌ای گذرواژه را فعال کنند. بیانیه شرکت اپل مبنی بر رد هک شدن سرویس آی‌کلود با گزارش وب‌سایت انگجت که از وجود یک نقص فنی که ممکن است به هکرها اجازه دسترسی به حساب‌های کاربری آی‌کلود را داده باشد، تناقض دارد. بر اساس اطلاعات سایت گوگل یواس‌آ‌تودی، انگجت که یک مجله اینترنتی در زمینه فن‌آوری است، گزارش داده بود که یک نقص فنی در نرم افزار «آی‌فون مرا پیدا کن» وجود داشته که اپل اخیرا آن را برطرف کرده است.

این در حالی است که شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد انتشار تصاویر خصوصی ستارگان آمریکایی و انگلیسی بر اثر نفوذ به سیستم‌های الکترونیکی این شرکت نبوده است.

شرکت اپل این بیانیه را پس از آن صادر کرد که پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد در حال تحقیق روی دسترسی هکرها به تصاویر خصوصی بازیگران مطرح‌هالیوودی است. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از ۴۰ ساعت تحقیقات متوجه شدیم حساب‌های کاربری این افراد به وسیله یک حمله هدفمند روی نام کاربری، گذر واژه‌ها و سوالات امنیتی به خطر افتاده است. اقدامی که این روزها در اینترنت بسیار رایج است. این شرکت افزود: هیچ یک از مواردی که ما بررسی کردیم ناشی از نفوذ به سیستم‌های اپل از جمله آی‌کلود یا «آی‌فون مرا پیدا کن» نبوده است. ما به همکاری با مقامات برای پی بردن به هویت مجرمان درگیر در این ماجرا ادامه خواهیم داد. این بیانیه اپل در شرایطی است که این شرکت در تدارک رونمایی از آی‌فون ۶ و دیگر محصولات خود در هفته آینده است. تری فورد یک استراتژیست امنیت سایبر در شرکت امنیتی رپید۷ بوستون گفت: بیانیه اپل به معنای این است که هکرها از اطلاعات قابل دسترسی برای عموم برای بهره‌برداری از مکانیزم بازیابی گذرواژه برای حساب کاربری افراد مشهور‌ استفاده کرده‌اند. فورد افزود: افراد مهم، روسای اجرایی و آنهایی که امنیت و حریم خصوصی خود را جدی می‌گیرند اغلب شرکت‌های امنیتی خصوصی را استخدام می‌کنند اما حضور خود در اینترنت را نادیده می‌گیرند. فرآیند تایید دو مرحله‌ای گذرواژه در این حساب‌های کاربری می‌توانست مانع از چنین حملاتی شود.