اوراکل،  شرکت میکروس را خرید

همکاران سیستم: اوراکل پرونده خرید ۳/۵ میلیارد دلاری شرکت میکروس (Micros) را که عرضه‌کننده سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد استفاده صنعت هتلداری است، بست. به گزارش وب‌سایت pcworld، اوراکل بالاخره پرونده خرید شرکت میکروس را بست. میکروس که یکی از عرضه‌کنندگان سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز صنعت هتلداری است، به اوراکل کمک خواهد کرد جای پای خود را در بازار راهکارهای این صنعت محکم کند. اوراکل قصد دارد شعبه جدیدی ایجاد کند و در آن بر راهکارهای مورد نیاز صنعت هتلداری، غذا و نوشیدنی و خرده‌فروشی بیشتر تمرکز کند. ظاهرا میکروس قرار است نقش شالوده این شعبه جدید را ایفا کند.

شرکت اوراکل برای اولین بار در ماه ژوئیه از خرید شرکت میکروس خبر داد. میکروس عرضه‌کننده سیستم‌های فروش فروشگاهی (PoS)، نرم‌افزارها و سایر محصولات مورد استفاده در صنعت هتلداری است. این شرکت تا قبل از ادغام در اوراکل بیش از ۶۶۰۰ نفر را در استخدام خود داشت و محصولات این شرکت نیز در بیش از ۳۳۰ هزار پایگاه مختلف در دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شرکت اوراکل قصد دارد سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه محصولات میکروس را افزایش دهد و محصولات و راهکارهای این شرکت را با محصولات خود یکپارچه کند. این دو شرکت در حال حاضر مشتریان مشترکی نیز دارند. اوراکل می‌کوشد راهکارهای خود را از طریق سیستم‌های میکروس که در حال حاضر مورد استفاده برخی مشتریان قرار دارد به فروش برساند و در عین حال برای یافتن مشتریان جدید تلاش کند.

خرید میکروس به اوراکل اجازه می‌دهد با ترکیب تحلیلگرهای خود و پایانه‌های فروش فروشگاهی میکروس برای شناخت و بررسی رفتار مشتریان اقدام کند.