تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ارزانHP

دنیای اقتصاد: این روزها رقابت برای ارائه تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بین برند‌های مختلف افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. شاید یکی از ارزان‌قیمت‌ترین محصولات این بخش در بازار مربوط به سیستم‌عامل‌ اندروید باشد. در حال حاضر می‌توانید در بازار تبلت‌های مختلفی را مشاهده کنید که بر پایه سیستم‌عامل اندروید و البته امکانات کاربردی قیمت نسبتا پایینی در مقایسه با دیگر رقیبان خود یعنی آی‌پد، سرفیس مایکروسافت و... دارند. برای مثال مدتی است که مایکروسافت رقابت بسیار سنگینی با کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی راه انداخته و با همکاری شرکت‌های دیگر در تلاش برای عرضه انواع مختلف تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ است. در این راستا شرکت HP همکاری با شرکت مایکروسافت را آغاز کرده و از ۲ مدل تبلت و لپ‌تاپ فوق ارزان خود رونمایی کرده است.

این تبلت‌ها از سری HP Stream در دو سایز ۷ و ۸ اینچی با قیمت ۹۹ دلار و ۱۴۹ دلار رونمایی شده‌اند. هر دو این تبلت‌ها از چیپ‌ست‌های اینتل استفاده می‌کنند، اما شرکت سازنده هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات کامل سخت‌افزاری این تبلت‌های فوق ارزان‌قیمت ارائه نداده است. براساس گزارش‌های منتشر شده این دستگاه‌ها از سخت‌افزار رده پایینی برخوردار هستند، اما مایکروسافت جدا از مساله سخت‌افزار، ویژگی‌های نرم‌افزاری خوبی را برای تبلت شرکت HP در نظر گرفته است. ازجمله این امکانات می‌توان به اشتراک یکساله

Office ۳۶۵ Personal و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در سرویس وان‌درایو به همراه ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان اسکایپ به‌صورت ماهانه به خریداران این تبلت‌ها اشاره کرد. در کنار این امکانات، ۲۰۰ مگابایت دیتا رایگان LTE نیز به صورت ماهانه به صاحبان تبلت‌های ۸ اینچی HP Stream تعلق می‌گیرد.

اما این، همه امکانات تبلت‌های جدید شرکت HP نیست. HP برای گسترش دستگاه‌های ویندوزی، از دو مدل جدید لپ‌تاپ‌های HP Stream نیز رونمایی کرد است. ۶/۱۱ اینچ صفحه نمایش HD یا صفحه نمایش لمسی ۳/۱۳ اینچی از جمله مشخصه‌های فنی این لپ‌تاپ‌ها هستند.

HP در این دستگاه‌ها از پردازنده‌های سری سلرون اینتل بهره برده است که با این حساب نباید انتظار عملکرد بالایی از آنها داشته باشید. قیمت نسبتا مناسب ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۲۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به سمت این محصولات جلب کند.این دو لپ‌تاپ دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی فلش هستند و مانند تبلت‌های این شرکت، نرم‌افزار کاربردی Office ۳۶۵ Personal نیز بر روی آنها با اشتراکی یکساله‌ قرارداده شده است.