بعد از انتشار اخباری در مورد احتمال تقسیم شرکت آمریکایی اچ پی به دو بخش حال خبر می‏رسد که سمانتک سازنده نرم‌افزارهای امنیتی هم سرنوشتی مشابه پیدا خواهد کرد. به گزارش رویترز، قرار است یکی از این دو شرکت مانند گذشته به فروش نرم‏افزارهای امنیتی و دیگر محصولات مشابه مشغول باشد و شرکت دوم خدمات ذخیره‏سازی داده در فضای مجازی را ارائه دهد. مذاکرات در این زمینه هنوز در جریان بوده و نهایی نشده است. این احتمال وجود دارد که ظرف چند هفته آینده اخبار نهایی و رسمی در این زمینه توسط خود سمانتک اعلام شود. مدیران این شرکت خود هنوز رسما در این زمینه موضع‏گیری نکرده‏ و اخبار منتشر شده را شایعه توصیف کرده‏اند.

سمانتک که بزرگ‌ترین موسسه امنیتی آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‏شود، در آوریل گذشته هم مذاکراتی با چند بانک برای تعیین استراتژی‏های جدید کاری به عمل آورد و از جذب سرمایه‌گذاران جدید خبر داد. این احتمال وجود دارد که با تقسیم شدن سمانتک به دو بخش، شرکت‌های جدید توسط موسسات بزرگ‌تر خریداری شوند.

سمانتک در سال‏های اخیر به علت کاهش استفاده از رایانه‏های شخصی با کاهش فروش نرم‏افزارهای امنیتی خود و به‌خصوص برنامه نورتون مواجه بوده و حضور قدرتمندانه‏ای در دنیای همراه نداشته است. تغییر مدیران واخراج کارکنان هم نتوانسته مشکلات سمانتک را کاهش دهد.