دنیای اقتصاد: مدیر عامل همراه اول روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در سالن اختصاصی همراه اول در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۴، سرویس‌ها، خدمات و برنامه‌های این شرکت را تشریح کرد. مهندس وحید صدوقی با اشاره به اینکه این اپراتور در حال حاضر ۶۸ میلیون مشترک دارد، گفت: همراه اول بیش از ۷۰ درصد جاده‌های کشور و ۱۱۳۹ شهر را تحت پوشش دارد. صدوقی افزود: در حال حاضر ۱۴۰۰ سایت نسل ۳ راه‌اندازی شده و در ۳۵ شهر به مشترکان، سرویس‌های نسل سوم ارائه می‌شود. وی افزود: برنامه همراه اول راه‌اندازی ۵۰۰۰ سایت در سراسر کشور تا پایان سال جاری است.

صدوقی در ادامه اظهار کرد: قیمت سیم‌کارت‌های ۱۰ هزارتومانی همراه اول، از اول پاییز به پنج هزار تومان کاهش پیدا کرده که با ۵۰۰ تومان شارژ اولیه ارائه می‌شود و به محض اولین شارژ توسط مشترک، ۵۰۰۰ تومان شارژ نیز به مشترک ارائه می‌شود و به این ترتیب این سیم‌کارت‌ها رایگان در اختیار مشترکان اعتباری قرار می‌گیرد.

صدوقی با بیان اینکه طی ۲۰ سال گذشته همراه اول پوشش کاملی در کشور ایجاد کرده است، افزود: همراه اول همزمان با ارتقای شبکه اقدام به عرضه خدمات رومینگ به سایر اپراتورها کرده است و هم اکنون ۲۰۰ هزار مشترک ایرانسل و رایتل از سرویس رومینگ همراه اول استفاده می‌کنند. صدوقی با اشاره به اینکه در مجوز همراه اول، ارائه وای‌فای در مناطق پرتراکم پیش‌بینی شده است، افزود: شرکت ارتباطات سیار ایران سرویس وای‌فای را راه‌اندازی کرده و خدمات وای‌فای از طریق بخش تلفن ثابت و وایمکس دنبال می‌شود. وی افزود: ارائه خدمات وای‌فای به مشترکان به‌زودی شروع شده و در فاز اول در هشت شهر اجرا می‌شود.