توضیحات رگولاتوری  درباره اپراتور مجازی

ایسنا: مدیر بررسی‏های اقتصادی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با اشاره به اینکه هدف از راه‏اندازی اپراتور چهارم در کشور به‌عنوان اپراتور مجازی، ارائه سرویس‏های خدمات ارزش افزوده است، گفت: در راستای استفاده از اپراتور مجازی رگولاتوری از تولید محتوای داخلی و تولید‏کنندگان اپلیکیشن حمایت می‏کند. مدیر بررسی‏های اقتصادی رگولاتوری درباره نحوه استفاده از اپراتور مجازی یا همان MVNO گفت: MVNOها سرویس ویژه‏ای متفاوت از خدمات تلفن همراه ارائه نمی‏دهند، بلکه شرکت‌های اپراتور مجازی می‏توانند با استفاده از بستر تلفن‏های همراه محتوا و اپلیکیشن‏های داخلی را ارائه دهند. در این راستا لازم است میزان تولید محتوا افزایش پیدا کند.

وی درباره حجم محتوای داخلی در کشور جهت ارائه روی بستر اپراتور مجازی تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از محتوای اینترنتی تولید داخلی است، اما لازم است که از تولید‏کنندگان اپلیکیشن‏های داخلی حمایت شود.

فلاح ادامه داد: بحث حمایت از اپلیکیشن‏های داخلی در کمیسیون بررسی‏های اقتصادی رگولاتوری مطرح شده است و حمایت‏هایی از جمله کاهش سهم دولت از درآمد اپراتورها از این اپلیکیشن‏ها برای افزایش تولید محتوا در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر بررسی‏های اقتصادی رگولاتوری با اشاره به آمادگی شرایط بازار برای ایجاد اپراتورهای مجازی تصریح کرد: تا به حال گزارش‏های مارکتینگ و پیش‏بینی بازار رگولاتوری نشان داده است که اپراتور مجازی بازار خوبی روی آن خواهد داشت و به توسعه بازار تلفن همراه و اپلیکیشن منجر می‏شود.

وی گفت: همچنان این مساله که پروانه ایجاد اپراتور چهارم به‌عنوان اپراتور مجازی به‌صورت انحصاری داده خواهد شد یا خیر مشخص نیست، اما هدف رگولاتوری این نیست که در بازار محدودیت ایجاد کند، بلکه لازم است با توجه به پتانسیل بازار اپراتورها وارد عمل شوند.