ابداع اپلیکیشنی برای صحبت با ناشنوایان

ایرنا: محققان آمریکایی برای ناشنوایان اپلیکیشنی ابداع کرده‌اند که گفت‌وگوها را به لغات مکتوب تبدیل کرده و آنها را روی صفحه نمایش تلفن هوشمند به نمایش می‌گذارد. حدود ۵ درصد از جمعیت جهان به کاهش شنوایی مبتلا هستند و گفت‌وگو با آنها در یک رستوران شلوغ یا یک نشست گروهی تقریبا کاری غیرممکن است حتی اگر این افراد متخصص لب خوانی باشند. اما اکنون چهار دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه سانفرانسیسکو و برکلی در آمریکا که خود نیز مشکل شنوایی دارند، اپلیکیشنی به نام Transcense ابداع کرده‌اند که می‌تواند مکالمات را حتی زمانی که همه با هم صحبت می‌کنند، به لغات مکتوب تبدیل کرده و آنها را بر صفحه نمایش یک تلفن هوشمند نشان دهد.

آنها می‌گویند: این اپلیکیشن به ناشنوایان کمک می‌کند تا مکالمات اطرافشان را درک کنند و بتوانند فعالانه در این گفت و گو‌ها مشارکت کنند.

برای کار با این اپلیکیشن باید آن را به تلفن وصل کرد سپس این اپلیکیشن میکروفون‌های تلفن را فعال می‌سازد تا گفت‌وگوهایی را که در اطراف آن انجام می‌شود به درستی ضبط کند. این اپلیکیشن با استفاده از یک الگوریتم تشخیص صوت، صداهای افرادی را که در کنار آن صحبت می‌کنند تشخیص می‌دهد و گفت و گوهای هر فرد را با یک رنگ نمایش می‌دهد.