آغاز عرضه رسمی اپلیکیشن Gmail 5.0 برای اندروید

فارنت: چندی پیش خبر از قصد گوگل مبنی بر عرضه اپلیکیشن‌های کاربردی خود با طراحی متریال اندروید۵ دادیم، بر همین اساس این شرکت دیروز نسخه ۵اپلیکیشن جیمیل را برای دریافت در اختیار همگان قرار داد.

همان‌گونه که می‌دانیم اندروید ۵ (آب‏نبات‏چوبی) از سبک طراحی خاصی که به اصطلاح متریال نامیده می‏شود برخوردار است و گوگل اعلام کرده که قصد دارد نرم‏افزارهای کاربردی خود را با این سبک طراحی هماهنگ سازد.

هفته قبل خبری مبنی بر انتشار نسخه ۵ اپلیکیشن جیمیل برای عده خاصی از توسعه‏دهندگان داده بودیم، اما به نظر می‏رسد گوگل کار این نسخه را به اتمام رسانده و آن را در دسترس همگان قرار داده است. جدا از محیط جدید جیمیل، این نرم‏افزار زین پس قادر خواهد بود میزبان اکانت‏های مختلف ایمیل همانند یاهو و اوت لوک نیز باشد، همچنین در نسخه جدید جیمیل، کاربر می‏تواند تنها با کشیدن منو از چپ به راست بین اکانت‌های خود سوئیچ کند. در این نسخه از پروتکل‏های POP/IMAP پشتیبانی شده و این به آن معنا است که کاربر برای دیدن ایمیل‏های جدید نیاز نیست اپلیکیشن را باز و بسته کند. رابط کاربری نسخه جدید نیز به لطف به کارگیری طراحی تخت و استفاده از رنگ‏های زنده بسیار جذاب‏تر شد است.