استفاده 90 درصد افراد از موبایل  قبل از خواب

خبرگزاری مهر:‏ عضو هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که ۹۰ درصد افراد دقایق پیش از خواب را با تلفن همراه، ایمیل و شبکه‏های اجتماعی می‏گذرانند. شهاب جوانمردی در همایش توسعه بانکداری مجازی اظهار کرد: اگر برای استقرار صنعت تلفن در کشور ۵۰ سال زمان لازم بود، اکنون تلفن‏های هوشمند در کمتر از یک سال خود را تحمیل کرده‏اند و فرهنگ، برنامه‏ها و عواقبی را که برای آنها آماده نیستیم به همراه خود می‏آورند.

وی اظهار کرد: نتایج یک تحقیق نشان می‏دهد که بیش از ۹۰درصد افراد تا آخرین دقایق پیش از خواب، وقت خود را با تلفن همراه، چک کردن ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند که به علت عدم آمادگی برای این تغییر و تحولات در دو جایگاه قانون‌گذاری و مسائل اجتماعی به این مسائل فکر نشده است.

جوانمردی گفت: دنیای امروز آمادگی وضع این تعداد مقررات را برای فناوری‌های روز ندارد و فناوری‏ها زودتر از آنچه فکر می‌کنیم، به کشور ورود خواهند کرد، بنابراین نهادهای قانون‌گذار باید نگاهی فعالانه و سریع‏ نسبت به فناوری‏ها داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع صنعت پرداخت نیز گفت: در ایران بانک‌ها آنگونه که باید از فرصت موبایل استفاده نمی‏کنند، این در حالی است که موبایل فقط یک ابزار و پلت‌فرم نبوده و نقشی مهم در آینده زندگی مردم دارد و باید نوع نگاه به آن گسترش یابد.