دنیای اقتصاد: در گذشته شایعاتی درباره برنامه‌ریزی فیس‌بوک برای ساخت گوشی موبایل هوشمند خودش شنیده می‌شد که مدتی بعد این شایعات از طرف مدیرعامل آن یعنی مارک زوکربرگ رد شد. در عوض فیس‌بوک با شرکت‌هایی مانند HTC همکاری کرد تا گوشی‌هایی را با قابلیت‌های ویژه فیس‌بوک تولید و عرضه کند. حالا به نظر می‌رسد فیس بوک احتمالا با شرکت چینی ژیائومی که این روزها در بازار موبایل‌های هوشمند حسابی مورد توجه قرار گرفته است، مذاکراتی انجام داده که در راستای آن احتمال خرید این شرکت توسط فیس‌بوک از طریق سرمایه‌گذاری هم وجود دارد. این خبر را خبرگزاری رویترز منتشر و در آن اعلام کرده که این مذاکرات قبلا و در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ انجام شده است. فیس‌بوک پیشنهاد داده است تا با سرمایه‌گذاری در شرکت ژیائومی آن را تصاحب کند، اما گویا میزان این سرمایه‌گذاری آنقدر زیاد نبوده که بتواند مدیران ژیائومی را قانع کند. از طرفی دسترسی به فیس‌بوک در چین ممنوع است، بنابراین هنوز معلوم نیست که این شبکه اجتماعی بزرگ از انجام چنین خریدی چه اهدافی را دنبال می‌کند. فیس بوک ژیائومی را می‌خرد؟

دنیای اقتصاد: در گذشته شایعاتی درباره برنامه‌ریزی فیس‌بوک برای ساخت گوشی موبایل هوشمند خودش شنیده می‌شد که مدتی بعد این شایعات از طرف مدیرعامل آن یعنی

مارک زوکربرگ رد شد. در عوض فیس‌بوک با شرکت‌هایی مانند HTC همکاری کرد تا گوشی‌هایی را با قابلیت‌های ویژه فیس‌بوک تولید و عرضه کند. حالا به نظر می‌رسد فیس بوک احتمالا با شرکت چینی ژیائومی که این روزها در بازار موبایل‌های هوشمند حسابی مورد توجه قرار گرفته است، مذاکراتی انجام داده که در راستای آن احتمال خرید این شرکت توسط فیس‌بوک از طریق سرمایه‌گذاری هم وجود دارد. این خبر را خبرگزاری رویترز منتشر و در آن اعلام کرده که این مذاکرات قبلا و در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ انجام شده است. فیس‌بوک پیشنهاد داده است تا با سرمایه‌گذاری در شرکت ژیائومی آن را تصاحب کند، اما گویا میزان این سرمایه‌گذاری آنقدر زیاد نبوده که بتواند مدیران ژیائومی را قانع کند. از طرفی دسترسی به فیس‌بوک در چین ممنوع است، بنابراین هنوز معلوم نیست که این شبکه اجتماعی بزرگ از انجام چنین خریدی چه اهدافی را دنبال می‌کند.