خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه هر کیلوبایت اینترنت موبایل در گذشته ۴ ریال بود که به نیم ریال کاهش یافته، اما این تعرفه بسیار پایین است و برای توسعه زیرساخت‏های شبکه دیتای کشور، درخواست تعدیل تعرفه را داریم. کاظم ابراهیمی صدرآبادی ‏اظهار کرد: تعرفه اینترنت موبایل در ایران بسیار پایین است و در مقایسه با دیگر کشورها رقم قابل قبولی نیست. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اما به‌دلیل اینکه این تعرفه دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، این رقم را اجرا می‏کنیم. وی ادامه داد: اما درخواست داریم با بررسی کارشناسی مجدد، با هدف توسعه زیرساخت‏های شبکه دیتای کشور، اجازه تعیین تعرفه متعادل صادر شود. ابراهیمی تصریح کرد: تعرفه اینترنت موبایل در گذشته به ازای هر کیلوبایت مصرف آزاد ۴ ریال بود که اکنون به نیم ریال تغییر کرده است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چقدر نسبت به موفقیت در بازنگری در تعرفه اینترنت موبایل‏، امیدوار است، گفت: نظر دولت و وزارت ارتباطات، توسعه‌بخش مخابرات کشور است و بخشی از توسعه باید از محل درآمدها تامین شود. از این رو برای متعادل‏تر شدن تعرفه نسبت به کشورهای حوزه منا و فراهم شدن امکان توسعه، قطعا باید تغییراتی ایجاد شود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

تعرفه اینترنت موبایل در ایران بسیار پایین است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه هر کیلوبایت اینترنت موبایل در گذشته ۴ ریال بود که به نیم ریال کاهش یافته، اما این تعرفه بسیار پایین است و برای توسعه زیرساخت‏های شبکه دیتای کشور، درخواست تعدیل تعرفه را داریم. کاظم ابراهیمی صدرآبادی ‏اظهار کرد: تعرفه اینترنت موبایل در ایران بسیار پایین است و در مقایسه با دیگر کشورها رقم قابل قبولی نیست. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اما به‌دلیل اینکه این تعرفه دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، این رقم را اجرا می‏کنیم.

وی ادامه داد: اما درخواست داریم با بررسی کارشناسی مجدد، با هدف توسعه زیرساخت‏های شبکه دیتای کشور، اجازه تعیین تعرفه متعادل صادر شود. ابراهیمی تصریح کرد: تعرفه اینترنت موبایل در گذشته به ازای هر کیلوبایت مصرف آزاد ۴ ریال بود که اکنون به نیم ریال تغییر کرده است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چقدر نسبت به موفقیت در بازنگری در تعرفه اینترنت موبایل‏، امیدوار است، گفت: نظر دولت و وزارت ارتباطات، توسعه‌بخش مخابرات کشور است و بخشی از توسعه باید از محل درآمدها تامین شود. از این رو برای متعادل‏تر شدن تعرفه نسبت به کشورهای حوزه منا و فراهم شدن امکان توسعه، قطعا باید تغییراتی ایجاد شود.

هشدارهایی برای خرید برچسب موبایل

انتظار معجزه نداشته باشید

ایسنا: رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی خاطرنشان کرد: از یک برچسب موبایل نمی‏توان انتظار معجزه داشت و باید از پرداختن بهای بالایی که به بهانه‏های مختلف برای آن تعیین می‏شود خودداری کرد. افشار فروتن درباره برچسب‏های محافظ گوشی تلفن همراه که به قیمت‌هایی از حدود ۲ هزار تومان گرفته و گاهی تا بالای صد هزار تومان هم به فروش می‏رسند اظهار کرد: این برچسب‏ها جزو لوازم جانبی گوشی تلفن همراه محسوب می‏شوند و گاهی ممکن است عده‏ای برای سودجویی اسم‏های مختلفی روی آن گذاشته و تبلیغات مختلفی برای آنها انجام دهند. وی ادامه داد: گاهی به‌عنوان مثال گفته می‏شود که برخی برچسب‌ها ضربه‏هایی در اندازه‏های مختلف را دفع کرده و گوشی تلفن همراه را در برابر آن محافظت می‌کنند که طبیعتا قبول چنین مواردی به دور از منطق است. رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی همچنین اظهار کرد: گاهی براساس همین تعاریف برروی این برچسب‌ها قیمت‏هایی گذاشته می‏شود که در موارد متعدد بسیار دور از ذهن است، اما لازم است مردم توجه داشته باشند که یک برچسب محافظ برای جلوگیری از کثیفی و خط و خش به‌کار می‏رود و باید در همین حد از آن انتظار داشت و برای خرید آن براساس قیمت‏های منطقی هزینه کرد.

واتس‏اپ در انگلیس فیلتر می‏شود

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر انگلستان برای جلوگیری از فعالیت‏های تروریستی و جرم‏خیز، ممنوعیت استفاده از برنامه‏های پیام‏رسانی را که از الگوریتم رمزنگاری استفاده می‏کنند اعلام کرد. انگلیس درصدد ممنوعیت فعالیت سرویس‏های پیام‏رسان آنلاینی است که از رمزنگاری بهره‏ می‏برند. با این حساب و طبق دستور دیوید کامرون، نرم‏افزارهای پیام‏رسان واتس‏اپ و اپل آی‏مسیج باید تحت برنامه نظارتی دولت قرار گیرند در غیر این صورت فیلتر می‏شوند. نخست‌وزیر انگلیس با چنین برنامه‏ای درصدد جلوگیری از چالش‏های جدی همچون فعالیت‏های تروریستی و جرم‏خیز است. کامرون به‌شدت دنبال قانونی کردن این طرح است تا به واسطه آن بتواند تحلیلی از رفتارهای خرابکارانه داشته باشد و جلوی جرم و جنایت را پیش از وقوع، بگیرد. بنابراین واتس‏اپ، آی‏مسیج، گوگل هنگ‏اوت، مایکروسافت اسکایپ و برخی دیگر از سرویس‏ها در انگلستان محدود خواهند شد. نخست‌وزیر انگلیس توجیه دیگری نیز در ارتباط با این طرح ارائه داده و گفته است که نمی‏خواهیم ابزارهای ارتباطی در کشور ما در اختیار افراط ‌گرایان باشد. وی گفته است که وظیفه ابتدایی هر دولت و حکومتی، ایجاد امنیت برای کشور و مردمش است. البته همچنان درباره اینکه دولت انگلستان به چه شکل چنین نظریه‏ای را تبدیل به قانون خواهد کرد سوال وجود دارد و حتی راهکار جلوگیری از دانلود این ابزارها توسط مردم هم گفته نشده است.