نیم میلیون آی‌فون۶ در هند خریداری شد

خبرگزاری تسنیم: کمپانی آمریکایی اپل ظرف سه ماه پایانی سال ۲۰۱۴ توانست به فروش نیم میلیون واحدی آی‌فون۶ و ۶پلاس دست یابد. این کمپانی حد فاصل ماه‏های اکتبر تا دسامبر توانسته به این رنج فروش دست یابد؛ این میزان فروش دقیقا دوبرابر فروش مدت زمان مشابه در سال گذشته (۲۰۱۳) است. این دو مدل گوشی سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی و به سرعت روانه بازارهای جهانی شدند و چند روز بعد از عرضه جهانی، اعلام شد که این شرکت به فروش ۱۰ میلیون واحدی دست یافته است.

شارژ تلفن همراه با پدال زدن

ایسنا: محققان دانشگاه کیس‏وسترن ریزرو معتقدند که استفاده از انرژی تولید شده توسط پدال زدن می‏تواند برای شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد. در مناطق دورافتاده و روستایی که دسترسی به برق وجود ندارد، افراد برای شارژ تلفن همراه یا تامین روشنایی دچار مشکل هستند. حدود ۶۰ درصد ساکنان مناطق دورافتاده و روستایی از تلفن همراه استفاده می‏کنند، اما فقدان شبکه برق یکی از مشکلات اصلی این مناطق محسوب می‏شود.

محققان دانشگاه کیس‏وسترن ریزرو با هدف تولید یک سیستم قابل حمل و در دسترس برای شارژ تلفن همراه، نمونه اولیه سیستمی را طراحی کردند که با پدال زدن می‏تواند انرژی مورد نیاز را برای شارژ تلفن همراه و روشن کردن یک لامپ کوچک ال‏ای‏دی فراهم کند.

نمونه اولیه این دستگاه چرخ‏دنده‏ای است که با فشار دادن پدال و حرکت دایره‏وار، ژنراتور را نیرو‏دهی می‏کند، پدال زدن به دو صورت ایستاده و نشسته امکانپذیر است.