دیکشنری هوشمند همراه

دنیای اقتصاد: اگر به دنبال یک دیکشنری خوب می‌گردید نگاهی به فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن بیندازید می‌توانید انواع دیکشنری‌هایی را ببینید که هر کدام قابلیت‌های گوناگونی دارند. اما اکثر دیکشنری‌های معروف و کاربردی با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شوند. از طرفی هم دیکشنری‌های رایگان، آن‌طور که باید نمی‌توانند نیاز کاربرانشان را پاسخگو باشند و بعد از مدتی نیز از کار می‌افتند. اما اپلیکیشن Ultralingua Dictionaries از جمله اپلیکیشن‌‌های رایگان است که بسیار کاربردی و مفید طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش از ۳۵ دیکشنری آفلاین را در زبان‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع یکی از ویژگی‌های اصلی که باعث برتری Ultralingua Dictionaries نسبت به دیگر اپ‌های رایگان در حوزه دیکشنری می‌شود، وجود دیکشنری‌های معتبر با تنوع زبانی است.

Ultralingua Dictionaries در ابتدای کار دو دیکشنری را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد، اما برای استفاده از سایر دیکشنری‌ها باید آنها را خریداری کرد. این اپلیکیشن دارای دیکشنری‌هایی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و چینی است. نیویورک تایمز در تحلیلی که بر این اپلیکیشن داشته، آن را مناسب استادان و دانشجویان و افرادی عنوان کرده که روزانه با انواع لغات از زبان‌های مختلف روبه‌رو‌ هستند. Ultralingua Dictionaries علاوه بر نمایش معانی، اصطلاحات و نحوه‌ به‌کارگیری لغات را نیز در کنار مثال‌هایی نمایش می‌دهد. این اپلیکیشن کاربردی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و iOS‌ قرار گرفته است.

حالا اگر قصد سفر به کشوری دارید و زبان آن کشور را هم بلد نیستید و نمی‌توانید از علائم و تابلوهای راهنمایی که در یک شهر است سر در بیاورید می‌توانید از اپلیکیشن Word Lens استفاده کنید. به کمک این اپلیکیشن شما تنها با گرفتن لنز دوربین گوشی خود روی یک متن می‌توانید سریع آن را ترجمه و از پیام متن باخبر شوید. وقتی Word Lens را روی گوشی یا تبلت خود نصب کردید حالا متنی را که زبانش برایتان غریبه است، در مقابل لنز گوشی قرار دهید. نتیجه‌ای که روی صفحه خواهید دید متن ترجمه‌شده به زبانی آشناست. هدف این اپلیکیشن ترجمه بلافاصله متن تابلوها، بیلبوردها، سردر مغازه‌ها، منوها و سایر مواردی است که هر مسافری در طول سفر خود قطعا به آنها برخورد می‌کند. در حال حاضر این اپلیکیشن از ترجمه زبان‌های روسی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه و اسپانیایی به انگلیسی (و بالعکس) پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن رایگان را کاربران سیستم عامل اندروید و iOS‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www. questvisual.com روی دستگاه دیجیتالی خود نصب کنند.