طراحی کیت برای ساختن محصولات سازگار با اینترنت اشیا

دو شرکت آی‌بی‌ام و ای‌آرام برای اولین‌بار موفق به ساخت کیتی شده‌اند که ساخت محصولات مبتنی بر قابلیت‌های اینترنت اشیا را تسهیل می‌کند. به گزارش پی‌سی ورلد، این کیت به کاربران امکان می‌دهد تا محصولاتی با قابلیت اتصال به سرویس‌های کلود بسازند که می‌توانند به‌طور خودکار داده‌های جمع‌آوری شده را منتقل کند یا این داده‌ها را دریافت و آنها را تحلیل کند. از این روش می‌توان برای ارسال هشدار و اطلاع‌رسانی خودکار توسط این محصولات استفاده کرد.

این کیت با سیستم‌عامل mbed سازگاری دارد و به سرویس ابری BlueMix متصل می‌شود و از آن می‌توان برای توسعه انواع برنامه‌ها و خدمات استفاده کرد.

افرادی که تجربه چندانی در زمینه توسعه ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا ندارند، می توانند از این وسیله به خوبی استفاده کنند. تهیه حسگرهای کنترل آب و هوا تا وسایلی برای بررسی وضعیت سلامت و... از جمله امکانات این کیت است. در حال حاضر ۲/ ۱ میلیارد وسیله سازگار با اینترنت در جهان وجود دارد و انتظار می‌رود تعداد این وسایل تا سال ۲۰۲۰ به ۴/ ۵ میلیارد وسیله برسد.

در حال حاضر تنوع نرم‌افزارها و استانداردهای اینترنت اشیا مهم‌ترین تهدید برای بازار یاد شده محسوب می‌شود و انتظار می‌رود عرضه کیت‌هایی از این دست تا حدی موجب کاهش مشکل یاد شده شود.