گلکسی A7، به بزرگی 5/ 5 اینچ و به نازکی 3/ 6 میلی‌متر

دنیای اقتصاد: شرکت سامسونگ اخیرا گوشی هوشمند هشت‏هسته‏ای‌اش را با عنوان گلکسی A۷ روانه بازار ایران کرده است که در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‏های این گوشی می‌پردازیم.گلکسی A۷ از نسل چهارم مخابرات یا ۴G پشتیبانی می‏کند که سرعت بسیار خوبی برای گشت و گذار در اینترنت را دارد. این گوشی مانند مدل قبلی A۵ بدنه فلزی دارد و با ابعاد ۱۵۱×۷۶.۲×۶.۳ و ۱۴۱ گرم وزن، بسیار سبک و نازک است اما به راحتی نمی‌توان با یک دست با این گوشی کار کرد. در این گوشی می‏توان دو سیم‌کارت نانو و یک رم میکرو اس‌دی قرار داد. در سمت راست دکمه خاموش و روشن کردن و دو درگاه یکی برای سیم اصلی و یکی هم برای سیم دوم و رم قرار دارد، در سمت چپ هم شاسی کم و زیاد کردن صدا و در پایین دستگاه هم درگاه یواس‌بی و هد فون جای گرفته است. صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی این دستگاه با تفکیک ۱۶ میلیون رنگ و تراکم ppi۴۰۱ تصویر خوبی را با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به نمایش می‏گذارد. همچنین برای محافظت از این صفحه نمایش از گورلیا گلس ۴ استفاده شده است.

این گوشی با پردازشگر ۵/ ۱ گیگاهرتزی و ۲ گیگابایت رم انتظار شما را از سرعت به خوبی برآورده می‌کند. همچنین دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است و قابلیت اضافه کردن رم میکرو اس‌دی تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت را دارد. اما برخلاف انتظار طرفداران با سیستم عامل اندروید ۴/ ۴ به بازار عرضه شده است.

دوربین اصلی این دستگاه ۱۳ مگاپیکسل است که عکسی با رزولوشن ۳۰۹۶×۴۱۲۸ می‏گیرد. همچنین دارای فیلمبرداری فول اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.

دوربین جلوی دستگاه هم ۵ مگاپیکسل است. از امکانات دوربین می‌توان به حالت عکاسی سلفی، تشخیص چهره و موقعیت مکانی اشاره کرد. دستیار صوتی سامسونگ یا همان Svoice در این مدل نیز حضور دارد که البته کامل نبودن آن باعث دلسردی کاربر می‏شود زیرا میزان دستورات آن بسیار محدود است و مانند رقبایی همچون سیری نیازهای روزمره را برآورده نمی‌کند.

وایرلس گلکسی A۷ دارای Wifi Direct و Hotspot است، به همراه بلوتوث ورژن ۴ و NFC. همچنین دارای جی‌پی‌اس کلاس A و رادیو اف‌ام است.

باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری این دستگاه برای ۱۷ ساعت مکالمه و ۵۴ ساعت حالت آماده باش کافی است که برای این دستگاه زمان مناسبی است.