اپل در اندیشه ضدآب کردن آی‌فون بدون تغییر در طراحی آن است

فارنت: افزودن استاندارد مقاومت در برابر آب به یک گوشی به همین آسانی‏ها نیست؛ چرا که محدودیت‏های زیادی در طراحی به وجود خواهد آورد. اخیرا اپل پتنتی را به ثبت رسانده که به نظر درمورد ضدآب کردن آی‌فون بدون تغییر عمده در طراحی آن است. گوشی‏های ضدآب معمولا محدودیت‏های زیادی برای تولید دارند. صدای نه‏چندان باکیفیت اسپیکر، قرار دادن درپوش در محل شارژ یا جک هدفون و اضافه شدن حاشیه‏های صفحه‏نمایش از معایب افزودن استاندارد مقاومت در برابر آب است. به همین دلیل هم ال‏جی، سامسونگ و اچ‏تی‏سی در پرچم‏داران اخیر خود چنین ویژگی را اضافه نکرده‏اند. اما از آنجایی که اپل در هر سال تنها یک گوشی معرفی می‏کند و گزینه‏های ضدآب در گوشی‏های اندروید کم نیست این شرکت تصمیم گرفته تا چاره‏ای برای افزودن این استاندارد بدون ضربه زدن به طراحی جذاب آی‌فون پیدا کند.

طبق پتنت جدید، اپل قصد دارد گوشی را از درون ضدآب کند و نه از بیرون! به این معنی که آب ممکن است کمی به داخل گوشی نفوذ کند اما به قطعات حساس آن نخواهد رسید. بسیاری از گوشی‏های ضدآب مانند Galaxy Active سامسونگ پوششی بیرونی دارند و برخی مدل‏های اکسپریا هم از درپوش‏های مختلف برای محافظت از درگاه‏ها استفاده می‏کنند اما این چیزی نیست که اپل در سر دارد!

در پتنت جدید اپل قطعات داخلی در پوششی از مواد هیدروفوبیک (آب‏گریز) قرار می‏گیرند و کل بورد گوشی محافظت خواهد شد. با وجود اینکه در متن این پتنت به وضوح اسمی از آی‌فون برده نشده، اما تصویر درج شده در آن مشخصا یک آی‌فون ۵ یا ۵اس را نشان می‏دهد.