جنب و جوش در بازارهای آنلاین شب عید

دنیای اقتصاد: شاید این روزها زمان اوج خریدها باشد. سال رو به پایان است و همه دنبال نو کردن هستند از خانه، ماشین، موبایل، وسایل خانه تا لباس. در شهرهای بزرگ به راحتی امکان سر زدن به همه بازارهایی که لازم داریم، نیست. اتلاف وقت در ترافیک و پیک کاری در روزهای آخر سال به سادگی فرصت‌ها را از بین می‌برند. بنابراین بهتر است برای برخی از خریدها سری به بازارهای مجازی بزنید. قیمت پایه، نوع و جدیدترین اجناس و امکان گفت‌وگو با برخی از خریداران از مزیت‌های بازاری است که با وجود اینکه هنوز پا بیرون از خانه نگذاشته‌اید می‌توانید از آنها آگاه باشید.

شاید وقتی به بازار می‌روید با هجوم اجناس زیادی که همه آنها می‌تواند جزئی از ملزومات شما باشند روبه‌رو شوید و شروع به خرید کردن کنید. در برخی از مواقع هم فروشنده چنان با حرارت از اجناس تبلیغ می‌کند که برای راستی‌آزمایی تبلیغات او هم که شده خرید می‌کنید اما در بازار مجازی دیگر شما با هجومی از اجناس محاصره نیستید. اجناسی را که لازم دارید در دسته‌بندی‌های مشخص و در صفحه‌های جداگانه می‌توانید ببینید. حتی به‌طور آنلاین با دوستانتان مشورت می‌کنید. درحالی که اعضای خانواده مشغول به‌کار خود هستند، می‌توانید نظر آنها را هم بپرسید و مهم‌ترین ویژگی خرید آنلاین ۲۴ ساعته بودن آن است. شما می‌توانید بعد از اتمام همه کارهایتان گشتی در این بازارها بزنید و درست زمانی که سرعت اتصال به اینترنت در نیمه‌های شب بالا می‌رود شما هم با سرعت بیشتر در بازار پرسه بزنید. حتی وقتی خرید می‌کنید نیاز به باربری جنس خریداری شده، ندارید. این روزها خریدهای اینترنتی در سایت‌های بزرگ و معتبر بدون گرفتن هزینه ارسال انجام می‌شود. با این حال نیاز است که همه احتیاط‌های لازم را برای خریدهای آنلاین در نظر داشته باشید. پیدا کردن اجناس با ظاهری فریبنده یکی از ویژگی‌های اصلی این سایت‌هاست. درست مثل هندوانه در بسته، تا وقتی جنس مورد نظرتان را نخریده‌اید، نمی‌دانید با چه کیفیتی مواجهید. بنابراین در صورت امکان تماس بگیرید، با فروشنده قرار توافق بگذارید و در یک زمان معین از کالایی که قرار است برای آن پول هنگفتی بپردازید، دیدن کنید و با فروشنده اصلی حرف بزنید. در ادامه نحوه پیدا کردن چند سایت معتبر خرید آنلاین معرفی می‌شود که با بازدید از آنها می‌توانید تمامی نیازمندی‌هایتان را پس از دقایقی گشت و گذار در دنیای مجازی پیدا کنید.

بازار آنلاین خرید ماشین

سایت‌های خرید آنلاین ماشین از آن دسته بازارهای مجازی هستند که در یک‌سال گذشته فعال‌تر شده‌اند. برخی از معروف‌ترین این سایت‌ها تنها در یک‌سال گذشته بزرگ شدند و حتی چندان از زمانی که فرمت صفحات اصلی‌شان تغییر کرده، نمی‌گذرد که همین موضوع نشان از بالا بودن تعداد بازدیدکننده‌های آنها دارد.

در این سایت‌ها شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از ماشین‌های نو و دست دوم را پیدا کنید. در یکی از این سایت‌ها در صفحه اصلی با انتخاب گزینه خرید خودرو، نوع ماشین مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و پس از وارد شدن به صفحه بعدی با انتخاب مدل، سال و قیمت می‌توانید گزینه‌های ارزان‌ترین، گران‌ترین و به‌روزترین را فعال کنید تا در دسته‌بندی ماشینی که مدنظر دارید جدیدترین اطلاعات را به دست بیاورید. در صفحات بررسی خودرو به فروش گذاشته شده می‌توانید از جزئیات بیشتر به عنوان مثال از قیمت، کارکرد، نوع سوخت و تمام لوازم جانبی آن مطلع شوید. در این سایت همچنین قیمت خودروهای صفر را نیز می‌توانید پیدا کنید.

در همین دسته از سایت‌های خرید و فروش خودرو سایت‌های دیگری هم فعال هستند که علاوه‌بر فروش خودرو به فروش آنلاین لوازم جانبی خودرو از جمله چراغ، ضبط و باند، رینگ و حتی قفل فرمان می‌پردازند.

بازار حراجی‌های مجازی

در بازارهای عید در همه جای دنیا یک دوره زمانی برای تخفیف در نظر گرفته می‌شود و در ایران علاوه‌بر آخر هر فصل شما می‌توانید در روزهای ابتدایی آخرین ماه سال از این تخفیف‌ها برخوردار شوید، اما اگر برای پیدا کردن وسایلی که به حراج گذاشته می‌شوند در چند روز اخیر به فکر افتاده‌اید کمی دیر است، اما جای ناامیدی نیست چراکه در بازار مجازی سایت‌های تخفیف شما همیشه وقت خرید کردن دارید.

چند سایت بزرگ در این زمینه فعال هستند که با انتخاب یکی از آنها می‌توانید از تخفیف در خدمات بهداشتی و آرایشی، تفریحی، رستوران، سینما، خرید وسایل منزل، پوشاک و خرید هدیه برخوردار شوید. مزیت اصلی حراجی‌های مجازی این است که اگر زمان تخفیف کالای مورد نظر شما به پایان رسیده باشد، هفته بعد می‌توانید همان کالا را دوباره در حراج ببینید. تخفیف‌ها در این سایت تا مرز ۹۰ درصد هم پیش می‌رود.

بازار وسایل دست دوم

برخی از وسایل هستند که برای خریدشان در روزها پایانی سال پول کافی ندارید و از سوی دیگر ترجیح می‌دهید حتما آن خرید را انجام دهید هرچند که مجبور شوید با کمی تعدیل از خواسته تان و با قیمت کمتر آن را تهیه کنید.

اخیرا سایت‌های زیادی فعال شده‌اند که کالاهای مفید دست دوم به شما معرفی می‌کنند. در این سایت‌ها می‌توانید لوازم دست دوم را با قیمت کمتر و در مدل‌های متفاوت پیدا کنید و هرآنچه مدنظر دارید را جست‌وجو کنید که از جمله آن می‌تواند خرید مبلمان، دوربین عکاسی، گوشی موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر باشد. ویژگی خوب این سایت‌ها این است که شما خودتان هم می‌توانید لوازمی را که دیگر نیاز ندارید و درصدد به روز کردن آن هستید، به‌صورت رایگان به فروش بگذارید.