عرضه رایانه تازه اینتل در ابعاد یک حافظه فلش

شرکت اینتل رایانه تازه‌ای طراحی کرده که به علت کوچک بودن در جعبه‌ای به اندازه یک حافظه فلش جای گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند از امروز آن را پیش خرید کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تک اسپات، این رایانه که Stick نام گرفته به انتخاب کاربر دارای سیستم‌عامل ویندوز ۱/ ۸ یا لینوکس (نسخهUbuntu ۰۴/ ۱۴) خواهد بود.

پردازنده چهارهسته‌ای اتم، دوگیگابایت RAM، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و سازگاری با شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای از جمله امکانات آن است. همچنین این رایانه کوچک به پورت‌های یو اس بی قابل اتصال است و با بلوتوث ۴ هم سازگاری دارد.

برای استفاده از این رایانه جیبی تنها کافی است آن را با استفاده از کابل HDMI به نمایشگر یا تلویزیون متصل کنید. تامین انرژی آن هم از طریق ارتباط یو اس بی صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند این رایانه را از طریق دو سایت Amazon و Newegg پیش خرید کنند.

مدل مجهز به ویندوز این رایانه ۱۵۰ دلار و مدل لینوکسی آن ۱۱۰ دلار قیمت دارد. البته پیش از این اعلام شده بود که این محصول با یک گیگابایت RAM و ۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۸۹ دلار عرضه می‌شود، اما با ارتقای توان سخت افزاری قیمت محصول مذکور هم بیشتر شده است.