دنیای اقتصاد: مدیرکل مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با ارائه آمار میزان مکالمه بین‏الملل در سال ۹۴ اعلام کرد اوج ترافیک تماس‏های بین‏الملل در ایام نوروز ۹۴ در روز اول فروردین بود که حدود ۱۲ میلیون دقیقه مکالمه انجام شد. حسین معدنی‌پور از برقراری ۹۰ میلیون دقیقه ترافیک بین‏الملل بین ایران و دیگر کشورهای جهان در ایام نوروز ۹۴ خبر داد. مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: ۴۵ میلیون دقیقه سهم ترافیک صادره و ۴۵ میلیون دقیقه سهم ترافیک وارده بین‌الملل به کشور بود.وی تصریح کرد: اوج ترافیک روزانه که حدود ۱۲ میلیون دقیقه بود در روز اول فروردین تبادل شد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دقیقه وارده و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دقیقه صادره بود.

معدنی پور ادامه داد: متوسط ASR (درصد موفقیت ارتباطات) ترافیک ارتباطات صادره از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت در این ایام ۲۶ درصد بود و این شاخص به مقاصد کشورهای اروپایی و آمریکایی تا حدود ۴۵ درصد افزایش یافت.

مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد: پیش‏بینی‏های فنی لازم برای افزایش ترافیک نوروزی انجام شده بود تا در این ایام مکالمات بین‏الملل از مسیرهای مطمئن راهیابی شود. کارشناسان این شرکت نیز در ایام نوروز در شیفت‏های ۲۴ ساعته بر برقراری ارتباطات بدون هیچ اختلالی و با بهترین کیفیت تلاش کردند.از اول فروردین ماه ۹۴ تعرفه مکالمات بین‌الملل از طریق دو صفر در مسیر‌های پرترافیک۲۵درصد کاهش یافته بود.