امکان واردات اینترنت با یک سوم قیمت

ایسنا: رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه تامین اینترنت جزو وظایف و زیرساخت‌ وزارت ارتباطات است، گفت: اگر بتوانیم به حوزه واردات اینترنت وارد شویم با یک سوم قیمت می‌‌توانیم اینترنت وارد کرده و پهنای باند لازم را ایجاد کنیم. مصطفی سید‌هاشمی ضمن اشاره به پرداخت ۳۳ درصد از درآمد مخابرات به دولت، تصریح کرد: این شرکت سال گذشته ۴۲۰۰‌میلیارد تومان بابت مالیات و فرکانس به دولت پول پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته سوئیچ‌ها را بیشتر از کشورهای کره و چین و گاه از فرانسه وارد می‌کردیم، گفت: با اعمال شدید تحریم‌ها تامین این سوئیچ‌ها هزینه بسیاری را رقم زد و به کلیه شرکت‌ها ابلاغ شد تا نسبت به ساخت این تجهیزات اقدام کنند.

سید‌هاشمی بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در این موضوع بسیار پیشرو بوده است و امروز شاهد ساخت سوئیچ‌هایی از ۲۵۶ شماره‌ای تا دو هزار شماره‌ای در این استان هستیم که قابل افزایش به ۵ تا ۶ هزار شماره‌ای هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تجهیزات این سوئیچ‌های تولید شده ساخت داخل است، افزود: کیفیت این سوئیچ‌ها بالاتر از نمونه‌های خارجی است و حتی در گرمایش و سرمایش بیشترین مقاومت را دارند و با کمترین مصرف انرژی قابل توسعه به هر میزان هستند. سید‌هاشمی با اشاره به وضعیت پهنای باند اینترنت کشور گفت: ما معتقد به افزایش پهنای باند برای ارائه خدمات ADSL به میزان مورد نیاز مصرف‌کننده هستیم تا در حداقل زمان بتواند به اطلاعات مربوطه جهانی دسترسی پیدا کند و قطعا مباحث امنیتی و فرهنگی بر اساس پیوست‌های خود رعایت خواهد شد و رعایت این نکته مانع افزایش باند نیست و نخواهد بود.