خبرگزاری تسنیم: معاون تجاری اپ‏مارکت اپراتور اول ارتباطی گفت: مشکلات تبلیغ و پرداخت موجود در اپ‏مارکت‏های کنونی را به واسطه همراه اول حل کردیم و ظرف یک ماه به ۵۰۰ هزار کاربر فعال در این فروشگاه نرم‌افزار رسیدیم. حمیدرضا دولتیان با بیان اینکه گزارش‌های تحلیلی گویای این است که بالغ بر ۹۰ درصد نوجوانان زیر ۱۸ سال شب‏ها با گوشی خود به خواب می‏روند، اظهار کرد: جالب اینجاست که نیمی از همین افراد صبح‏ها همزمان با بلند شدن از خواب اول گوشی‏شان را چک می‏کنند.

وی با بیان اینکه عملا در ایران تا پایان سال جاری نباید مشکلی برای پوشش ۳G و ۴G داشته باشیم، عنوان کرد: تجارت و کسب‏وکار اپلیکیشن‏های موبایل در ایران شکل گرفته اما جایگاهش آن‌طور که باید، نیست. وی اندروید را برای تمامی سنین دانست و گفت: اکنون ۳۰ تا ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور داریم که این ظرفیت را ایجاد می‏کند تا ماهانه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم.

دولتیان افزود: البته این درآمدزایی مخصوص زمانی است که بازار هدف را بشناسیم؛ درحالی‌که فاکتورهای دیگری نظیر عدم رعایت قانون کپی رایت نیز در کشور ما موجب شده تا بر چالش این حوزه افزوده شود؛ هرچند برآورد می‏شود این موضوع به‌زودی اجباری شود. او خاطر نشان کرد: همکاری ما با همراه اول موجب شد تا به سرعت رشد کنیم و تنها ظرف یک ماه به ۵۰۰ هزار کاربر فعال در اپ مارکت برسیم؛ بنابراین مشکل تبلیغ را به واسطه این اپراتور حل کردیم. دولتیان خاطر نشان کرد: مشکل پرداخت را با شیوه‏ای بدیع ظرف این هفته حل می‏کنیم؛ به‌گونه‏ای که برای پرداخت اپلیکیشن‏ها نیازی به پرداخت از طریق کارت‏های اعتباری نباشد و از شارژ مشترکان اعتباری کاسته یا روی قبوض دائمی‏ها لحاظ شود.