خبرگزاری تسنیم: رگولاتوری، اجرای فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏های فاقد اطلاعات مشخص را براساس رای دیوان عدالت اداری منتفی کرد. اجرای فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏های فاقد اطلاعات مشخص قرار بود طبق وعده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بعد از خرداد ماه اجرایی شود اما رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری جلوی اجرای این طرح ایستاد.

غلامرضا داداش‏زاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فاز اول اجرای این طرح را شامل دریافت کد ملی مشترکان تلفن همراه دانست و اظهار کرد: فاز اول به‌صورت کامل اجرایی شد و دیگر سیم‌کارت بدون اطلاعات مالک در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات افراد حقیقی که بیش از ۱۰سیم‌کارت به نام‏شان خورده استخراج شده است، به فاز دوم این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه افراد حقیقی از نظر قانونی نمی‏توانند بیش از ۱۰ سیم‌کارت داشته باشند، در مرحله دوم اجرای طرح ساماندهی سیم‌کارت‏های فاقد اطلاعات مشخص به تمامی مشترکان این سیم‌کارت‏ها پیامکی ارسال شد تا با مراجعه به امور مشترکان اپراتور خود، سیم‌کارت‏های فعال مورد نیازشان را اعلام کنند.

ظاهرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیر اجرای فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏ها و در حال مذاکره با دیوان عدالت اداری برای تسهیل شرایط است اما این به منزله برداشته شدن محدودیت فروش سیم‌کارت نیست.