اقتصادنیوز: رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی بیان کرد: در حال حاضر واردات رسمی تلفن‏های همراه به‌دلیل تعرفه کاهش یافته است.

افشار فروتن‏لاریجانی در خصوص واردات تلفن‏های همراه گفت: در حال حاضر از آنجا که تعرفه واردات تلفن‏های همراه با شرایط تعیین‏شده متناسب نبوده، شاهد کاهش فعالیت بسیاری از نمایندگان رسمی واردکنندگان قانونی شده‏ ایم.

همچنین از طرفی واردات گوشی‏های تلفن همراه عمدتا از طریق غیررسمی (قاچاق) صورت می‏گیرد که با حل شدن مسائل تحریم‏ها می‏توان امیدوار بود واردات از نمایندگی‏های رسمی که در حال حاضر به کمترین میزان رسیده است، افزایش یابد. چون فعالان در این بازار دوباره به شرکت‌های مادر و نمایندگی‏های معتبر وصل می‏شوند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی افزود: البته واردات به صورت غیرقانونی نیز به‌دلیل شرایط حاکم بر بازار و روند نرخ ارز کاهش یافته است. او در خصوص راهکاری که می‏توان با واردات غیرقانونی این کالا برخورد کرد، اظهار کرد: تعیین تعرفه برای واردات گوشی‏های همراه و قطعات آن به صورت منطقی و متناسب با حجم تولید داخل، مهم‏ترین، کم‏هزینه‏ترین و نتیجه‏بخش‏ترین راهکار برای جلوگیری از این واردات به شمار می‌آید.

فروتن‏لاریجانی با بیان اینکه بعد از توافق شرایط قیمتی مناسب‏تر می‏شود، گفت: با توجه به اینکه یکسری از تحریم‏ها در مسائل مخابراتی برداشته شده بود ولی از آنجا که برخی از شرکت‌های مادر و نمایندگی‌ها دچار تحریم بودند و فعالیت‏شان را متوقف کردند، طبیعتا بعد از این توافق با توجه به افزایش عرضه و رشد فعالیت‏شان، خدمات بیشتری به کاربران ارائه و هم شرایط قیمتی مناسب‏تر می‏شود که این مساله برای تامین نیاز خریدار است.