دنیای اقتصاد: طی مراسمی با حضور وزرای ارتباطات و تعاون پروانه موقت ارتقا به نسل چهارم و نسل‌های بالاتر به اپراتور موبایل اعطا شد. رایتل که خود نخستین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت ( نسل سوم ) روی موبایل بود حالا سومین اپراتوری است که مجوز نسل چهارم دریافت می‌کند.

علی ربیعی وزیر تعاون در این مراسم با اشاره به تاثیر افزایش سرعت اینترنت بر کاهش شکاف دیجیتالی گفت: نوع مصرف اینترنت در کشور ما از چت به سمت استفاده‌های اقتصادی و علمی میل پیدا کرده است. واعظی وزیر ارتباطات نیز گفت: رایتل برترین اپراتور از نظر دیتا است و با ارائه نسل چهارم در این اپراتور شاهد ارتقای سطح دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور خواهیم بود. مجید صدری مدیرعامل رایتل نیز در این جلسه گفت:

قیمت بسته‌های اینترنت رایتل از ابتدای مهرماه کاهش خواهد یافت. وی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات کیفیت اینترنت در این اپراتور گفت: مشکلات کیفی هم مربوط به توسعه و هم مربوط به مشکلات خود اینترنت کشور است اما ما در پروژه‌های بهبود کیفیت به دنبال رفع مشکلات هستیم. به گفته صدری تا پایان امسال با راه‌اندازی ۵۰۰ سایت نسل چهارم در ۱۵ شهر ایران ارائه می‌شود.