دنیای اقتصاد: هدست‌های واقعیت مجازی یا VR بالاخره و بعد از طی مسیری طولانی برای تولید و توسعه، وارد بازار مصرف شدند.

این هدست‌ها پلت‌فرم انقلابی و فراگیر برای توسعه‌دهندگان محتوا هستند تا از این طریق به دست مصرف‌کنندگان برسند.

صنعت تکنولوژی چشم‌انداز و آینده واقعیت مجازی را در دهه‌های اخیر ترویج داده است؛ شبیه‌سازی از یک محیط توسط کامپیوتر. با این حال اما حالا تنها این هدست‌ها به نام‌های بزرگی مانند سونی و فیس‌بوک تکیه کرده‌اند. در حالی که تکنولوژی واقعیت مجازی به طور قابل توجهی با صنعت بازی گره خورده است، این پلت‌فرم گروه جدیدی از فرصت‌های محتوایی را در بخش‌های مختلف سرگرمی و تبلیغات ارائه می‌کند.

موسسه تحقیقاتی BI Intelligence اخیرا گزارشی در این زمینه منتشر کرده است که در آن به بررسی شیوه‌ای که گروه‌های مختلف هدست‌های واقعیت مجازی توسعه محتوای واقعیت مجازی را شکل می‌دهند، پرداخته و به مسیر این پدیده جدید برای درآمدزایی در صنعت بازی‌های موبایل نگاهی انداخته است تا ببیند محتوای واقعیت مجازی چقدر ممکن است رشد کند.

این گزارش نشان می‌دهد سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی به طور همزمان به توسعه و عرضه محتوای واقعیت مجازی می‌پردازند. این سازندگان این کار را با سرمایه‌گذاری چشمگیر در منابع فنی و مالی توسعه‌دهندگان محتوا انجام می‌دهند تا در نهایت این روند به ایجاد یک کتابخانه یا آرشیو محتوای اختصاصی منجر شود.

تقاضای بالا برای هدست‌های واقعیت مجازی در واقع بیشتر از کاربران گوشی‌های موبایل یا گیمرها می‌آید که طبیعتا به دنبال محتوای واقعیت مجازی مناسب خودشان هستند. بازار محتوای واقعیت مجازی هم به تدریج در حال به‌دست آوردن سهم بیشتری از صنعت نرم‌افزارهای بازی موبایل است. صرف‌نظر از صنعت بازی، سرگرمی‌‌های ویدئویی واقعیت مجازی هم بخش هنوز کوچک اما قابل توجهی هستند که می‌توانند در بازار هدست‌های واقعیت مجازی رشد کنند. تبلیغات قابل اجرا روی هدست‌های واقعیت مجازی هم احتمالا نرخ بازدید بیشتری نسبت به تبلیغات ویدئویی معمولی خواهند داشت. این موضوع قطعا مورد توجه آژانس‌های تبلیغاتی و مشتریانشان هم قرار می‌گیرد.

صنایع دیگری هم شروع به تجربه محتوای واقعیت مجازی کرده‌اند. شرکت‌های مسافرتی، ناشران، تاجران فعال در صنعت تجارت الکترونیک و پلت‌فرم‌های اجتماعی این روزها در حال بررسی پتانسیل موجود در صنعت نوظهور واقعیت مجازی هستند.

محتوای واقعیت مجازی با موانع بزرگی مواجه است که می‌توانند توسعه‌دهندگان را از سرمایه‌گذاری در این بخش بازدارند. تجربه واقعیت مجازی باید آنقدر برای افراد خوب و جالب باشد که آنها را به خرید ابزارهای مرتبط با آن ترغیب کند. علاوه بر اینها، توسعه‌دهندگان باید بدانند که لازم است تعداد کافی کاربر علاقه‌مند و فعال در این صنعت وجود داشته باشد که بتواند نظر سرمایه‌گذاران را به این صنعت و سرمایه‌گذاری در آن جلب کند.

واقعیت مجازی و فرصت‌های پیش‌روی توسعه دهندگان