تلاش‏های مایکروسافت برای افزایش سهم Edge در بازار مرورگرها

همکاران سیستم: شرکت مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۰ در کشور آمریکا را هدف قرار داده است تا از این طریق بتواند سهم بیشتری از بازار مرورگرهای اینترنتی را به دست آورد.

این شرکت از جست‏وجوگر اینترنتی Bing استفاده می‏کند تا هر کس که کلمات Firefox یا Chrome را در آن جست‏وجو می‏کند، از او بپرسد که چرا سراغ مرورگر تازه‏وارد Edge نمی‏رود. وبسایت theinquirer، به نقل از مرکز خبری VentureBeat در این خصوص نوشت: «مایکروسافت استفاده از مرورگر Edge در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را توصیه می‏کند و همچنین به کمک کلید «بدانید چرا» سعی می‏کند شما را در فضای تبلیغاتی این مرورگر اینترنتی جدید قرار دهد.»

شرکت مایکروسافت پیش از این در مقابل قوانین رقابتی اتحادیه اروپا برای حضور مرورگرهای اینترنتی شکست خورد و همین مساله باعث شد امکان انتخاب مرورگر اینترنتی از بین ۱۲ مرورگر دیگر که به‌صورت پیش‏فرض ارائه می‏شوند، روی سیستم‌عامل آن فراهم شود. قانونی که اتحادیه اروپا برای مایکروسافت وضع کرد سال گذشته منقضی شد و درها برای رقابت تنگاتنگ با سه یا چهار مرورگر دیگر باز شد. مایکروسافت انتشار این پیغام را در جست‏وجوگر اینترنتی خود تایید کرد و گفت که عبارت مذکور هر بار برای کاربران نمایان نمی‏شود. ولی به هر حال یک بار انتشار آن هم قابل ملاحظه است.