فارنت: در صورتی که گوشی هوشمند شما فاقد یک سنسور تشخیص اثرانگشت است، اما شما مشتاق به استفاده از این قابلیت هستید، بد نیست نیم‏نگاهی به برنامه Finger Print App Unlock داشته باشید. این برنامه که شاید تا پیش از این حضور آن در گوگل‏پلی یک طنز به نظر می‏رسید از دوربین پشتی گوشی هوشمند شما به‏منظور ایجاد الگویی صحیح و دقیق از اثرانگشت شما استفاده می‏کند و نهایتا امکان قفل کردن برنامه‏های خاص را فراهم می‏کند.

استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و با اولین اجرا کاربر وارد مراحل اسکن اثرانگشت می‏شود. از سوی دیگر می‏توانید مشخص کنید که چه رقمی اسکن شود (هر یک از پنج انگشت دست چپ یا راست شما می‏توانند مبین این ارقام باشند) و نهایتا باید رقم‏های اعلام شده را در مقابل دوربین پشتی قرار دهید تا چند عکس در حالت ماکرو گرفته شود. پس از این، برنامه با استفاده از این تصاویر شروع به خواندن و واکاوی اثرانگشت می‏کند تا آنها را در مراجعات بعدی کاربر مورد استفاده قراردهد.

نکته جالب اینکه این برنامه عملکردی بسیار خوب داشته و به‏رغم اینکه این روش بازکردن قفل با استفاده از اسکن اثرانگشت آنچنان‌که باید و شاید عملی به نظر نمی‏رسد و از سوی دیگر تضمینی از سوی توسعه‏دهنده نرم‏افزاری در خصوص حفاظت از عکس‏های ذخیره‏شده از اثرانگشت ارائه نشده می‏توان از این برنامه به‏طور عملی و کاربردی استفاده کرد. با این اوصاف به‏نظر می‏رسد به این برنامه باید به دید اثباتی برای طرح استفاده از این روش نگاه کرد و حتی آن‏را جایگزینی برای استفاده از سنسورهای تشخیص اثرانگشت به حساب آورد. با توجه به پشتیبانی این برنامه از کدهای عبور و الگوهای ویژه برای بازکردن قفل، می‏توان بیش از پیش روی قابلیت‏های امنیتی آن حساب باز کرد.