جی اس ام: اپل امروز محصولات جدیدش را معرفی می‏کند. در یک ماه گذشته شایعات بسیاری پیرامون آی‌فون‏های جدید این کمپانی منتشر شد. این‏بار هم عکس‏هایی از قلب تپنده این دستگاه می‏بینیم. امروز، هجدهم شهریورماه، اپل از محصولات جدیدش رونمایی می‏کند.

آی‌فون ۶s و ۶s Plus گل سرسبد این مراسم هستند؛ گوشی‏هایی که در روزهای اخیر شایعات فراوانی در موردشان منتشر شده است. بهتر شدن رزولوشن صفحه نمایش و تکنولوژی نمایشگر فورس تاچ که به احتمال زیاد «تاچ سه‏بعدی» نامیده‏ می‏شود، از این دست شایعات هستند. اکنون به‏لطف عکس‏های مخفیانه‏ای که از پردازنده A۹ اپل گرفته شده، اطلاعاتی در مورد قلب تپنده آی‌فون به دستمان رسیده است. اپل عنوان A۹ را برای پردازنده جدیدش برگزیده است که اندازه کوچک‌تری نسبت به پردازنده A۸ دارد. پیش‏تر شایعاتی در مورد پردازنده‏ای ۱۴ نانومتری منتشر شده بود که سامسونگ به‏سفارش اپل می‏سازد. حال با سایز کوچک‌تر A۹ می‏توانیم نتیجه بگیریم که A۹ همان پردازند‏ه‏ای است که اپل سفارش ساختش را به سامسونگ داده است.

بنچمارک‏ اخیر نشان می‏دهد پردازنده A۹ بسیار قدرتمند است. همچنین در بنچمارک سایت گیگ‏بنچ مشخص شده بود آی‌فون ۶s از تراشه A۹ در کنار پردازنده ۸/ ۱ گیگاهرتزی استفاده می‏کند. یک هسته این پردازنده امتیاز ۲۲۴۸ کسب کرده بود. جفت شدن پردازنده با رم ۲ گیگابایتی سرعت بالایی برای A۹ به همراه خواهد داشت و از نظر کارآیی باید منتظر غولی همه‏فن‏حریف باشیم! با این تفاسیر باید تا امشب صبر کنیم و منتظر باشیم تیم کوک روی صحنه بیاید و به تعریف‏وتمجید از تراشه جدید آی‌فون بپردازد. «تراشه جدید اپل ده‏ها بار سریع‏تر از اولین تراشه موبایلی اپل است.» این جمله را اپل خیلی دوست دارد و به‏احتمال بسیار زیاد در مراسم رونمایی آی‌فون جدید باز هم آن را می‏شنویم.