دوربین جدید کداک با قابلیت تصویربرداری 360

اقتصادنیوز: کداک پیش از این، اولین نسخه دوربین اکشن PixPro SP۳۶۰ را به بازار عرضه کرده بود. این شرکت اکنون نسخه به‌روزرسانی شده این دوربین را معرفی کرده است. این دوربین که در مقایسه با نمونه اولیه خود تا حد زیادی ارتقا یافته و به یک ویژگی جالب توجه نیز مجهز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، کداک پیش از این، اولین نسخه دوربین اکشن PixPro SP۳۶۰ را به بازار عرضه کرده بود. این شرکت اکنون نسخه به‌روزرسانی شده این دوربین را معرفی کرده است. این دوربین که در مقایسه با نمونه اولیه خود تا حد زیادی ارتقا یافته به یک ویژگی جالب توجه نیز مجهز شده است.

این دوربین حالا می‏تواند ویدئوهایی با وضوح تصویر۴K ثبت کند. دوربین SP۳۶۰-۴K نیز مانند نسخه اولیه با هدف ثبت تصاویر و ویدئویی‏هایی با حداکثر زاویه دید طراحی شده است. این دوربین جدید در بخش کناری خود از یک سنسور BSICMOS دوازده مگاپیکسلی برخوردار است.

کداک همچنین دوربین جدید خود را به یک لنز فوکوس ثابت F/ ۲.۸ مجهز کرده است تا دوربین بتواند تصاویر کروی ثبت کند. این لنز دارای زاویه‏های ثبت تصویر مختلفی شامل گنبدی با پوشش زاویه ۲۳۵ درجه، رو به رو، همه جانبه با پوشش زاویه ۳۶۰ درجه، رینگ و Segment با پوشش زاویه ۱۸۰ درجه جلو و ۱۸۰ درجه عقب است. این دوربین همچنین قابلیت ثبت تصاویر پانوراما را دارد.

سرعت فیلمبرداری این دوربین با رزولوشن ۷۲۰p معادل ۱۲۰ فریم در ثانیه بوده و برای فیلمبرداری با سایر کیفیت‏ها شامل ۴K نیز سرعت آن ۵۰ فریم در ثانیه است. رزولوشن محتوای ۴K ثبت شده با دوربین SP۳۶۰ معادل ۲۰۲۸×۲۰۲۸ پیکسل است. به گزارش شاتل‏لند، فروش این دوربین با قیمت ۲۹۹ دلار از ماه اکتبر در اروپا آغاز خواهد شد.