خبرگزاری مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد تا دو هفته آینده پروانه فعالیت اپراتورهای جدید بازار اینترنت کشور صادر خواهد شد.

بر این اساس، این اپراتورها می‌توانند خدمات ارتباطات باندپهن را بدون محدودیت تکنولوژی واگذار کنند. صادق عباسی شاهکوه، در مورد آخرین وضعیت متقاضیان دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP ) که قرار است جایگزین خدمات‌دهندگان اینترنت در کشور شوند، گفت: صدور مجوز برای ۷ شرکت در مرحله نهایی قرار دارد. وی با بیان اینکه در مرحله دریافت ضمانت‌نامه و اقدامات مالی از سوی شرکت‌های متقاضی هستیم، ادامه داد:

در صورتی که موضوع ارائه ضمانت‌نامه و پرداخت حق‌الامتیاز از سوی این شرکت‌ها نهایی شود پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو هفته آینده پروانه فعالیت برای این خدمات‌دهندگان صادر شود. معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: تاکنون بررسی درخواست ۷ اپراتور برای خدمات‌دهی در حوزه اینترنت قطعی شده است و بررسی وضعیت ۱۱ متقاضی دیگر در جریان است که این شرکت‌ها اغلب به دلیل اشتراک در سهام و سرمایه‌گذاری، واجد شرایط دریافت این پروانه نبوده‌اند که در حال رفع این تداخل طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان پروانه FCP می‌توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه‌های ماهواره‌ای، هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند؛ حتی پس از اتمام دوره انحصار اپراتور فیبرخانگی که مربوط به نیمه اول سال ۹۵ می‌شود شرکت‌های دارنده پروانه FCP مجاز خواهند بود شبکه فیبرنوری نیز ایجاد کنند و سرویس‌های مرتبط با این حوزه را ارائه دهند.